معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: هیأت چهار نفره مربوط به خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی تخفیفاتی ویژه برای سازندگان ساخت‌وسازها در حاشیه شهر مشهد مشروط به رعایت شرایط فنی در نظر گرفت.

ارائه تخفیف به  سازندگان سازه‌های حاشیه شهر مشهد دارای  شرایط فنی لازم

به گزارش قدس آنلاین، سید کمال‌الدین میرجعفریان در نشست هیأت خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی اظهار کرد: هیأت چهار نفره مربوط به خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی تخفیفاتی ویژه برای سازندگان ساخت‌وسازها در حاشیه شهر مشهد مشروط به رعایت شرایط فنی در نظر گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: این مصوبه جدید هیأت چهار نفره خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی به‌تدریج برای حاشیه‌نشینان سایر شهرهای خراسان رضوی نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» مسکن نیز یک نوع تولید محسوب می‌شود که نیاز به حمایت و مانع‌زدایی از قوانین و مقررات برای رونق خود دارد.

میرجعفریان بیان کرد: ۱۳۰ رشته شغلی به صنعت مسکن و ساختمان‌سازی وابسته هستند بنابراین نباید با هزینه‌تراشی مانع رونق این صنعت شد بلکه باید با حمایت و مقررات‌زدایی، انجام فعالیت را برای فعالان این رسته تسهیل و بستر سرمایه‌گذاری و تولید مسکن کیفی با هزینه کمتر را برای مردم فراهم کرد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با یادآوری وظیفه کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری در رسیدگی به تخلفات ساختمانی افزود: حجم پرونده‌هایی که به کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در استان وارد می‌شود، بسیار زیاد است و باید این مهم از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان آسیب‌شناسی شود.

وی با تاکید بر حفظ حیثیت حرفه‌ای کار از سوی مهندسان ادامه داد: اگر زیرپا گذاشتن اخلاق حرفه‌ای از سوی مهندسان باعث بروز تخلفات ساختمانی و ارسال پرونده‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌شود باید درباره آن تدبیر کرد و سایر مهندسان اجازه ندهند که اعتبار حرفه‌ای‌شان از این حیث زیرسؤال رود و حق و حقوقشان پایمال شود.

میرجعفریان متذکر شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید روندهایی که در فرآیند اداری مربوط به ساختمان‌سازی قابل حذف است را با حفظ ضوابط و مقررات حذف کرده و مسیر را کوتاه کند تا رضایت مردم و مهندسان جلب شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.