نخست‌وزیر کانادا درپی پیدا شدن گور جمعی در کانادا اعلام کرد که مردم کانادا از این موضوع وحشت‌زده و شرمسار هستند.

جاستین ترودو: کانادا بابت گورهای جمعی کودکان بومی شرمسار است

قدس آنلاین: «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، در واکنش به کشف یک گور جدید دسته‌جمعی در این کشور، در اظهاراتی گفت:  «کانادایی‌ها از سیاست طولانی‌مدت دولت خود در اجبار کودکان بومی برای رفتن به مدارس شبانه‌روزی که اکنون صدها قبر بدون علامت در آن یافت شده است، وحشت‌زده و شرمسار هستند.»

این سخنان در حالی بیان می‌شود که ترودو دیروز نیز اعلام کرده بود: «ما باید از گذشته خود در نژادپرستی درس بگیریم تا آینده بهتری بسازیم.»

او در ادامه کشف گورهای دسته‌جمعی کودکان در ایالت‌های «بریتیش کلمبیا» و «ساسکاچوان» کانادا را شرم‌آور و یادآور «نژادپرستی سیستماتیک، تبعیض و بی‌عدالتی علیه بومیان» دانست.

چندی پیش مقامات محلی کانادا اعلام کردند صدها قبر بی‌نام و نشان را در محل مدرسه قدیمی «هندوهای ماریو» کشف کرده‌اند. گفته می‌شود تعداد این گورها می‌تواند چندین برابر ۲۱۵ جسد کودکی باشد که در ماه‌های گذشته در ساختمان یک مدرسه قدیمی در منطقه کاملوس کشف شده است.

کشف گورهای بی‌نشان در کانادا موجب شوک همگان در این کشور شده و به یکی از خبرسازترین موضوعات اخیر تبدیل شده است. مقامات محلی می‌گویند با کمک ابزارهای پیشرفته شامل رادارهایی که می‌تواند به اعماق زمین نفوذ کند به‌دنبال کشف گورهای بیشتری هستند. مدرسه قدیمی هندو ماریوال از سال ۱۸۹۹ تا ۱۹۹۷ فعالیت می‌کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.