یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا برای هماهنگی در رابطه با مسئله مذاکرات هسته‌ای وین با ایران، در رم با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

روایت رسانه اسرائیلی از دیدار لاپید و بلینکن پیش از دور جدید مذاکرات وین

قدس آنلاین: روزنامه هاآرتص در شماره امروز خود گزارش داد: پیش بینی می‌شود یائیر لاپید وزیر خارجه امروز در اولین سفر خارجی خود در این پست با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در رم دیدار کند.

البته این اولین ملاقات این دو نبوده و پیش از این بلینکن چند هفته پیش در مقر اقامت خود در قدس با لاپید که در آن زمان رهبر مخالفان نتانیاهو بود، دیدار و گفتگو کرده بود.

به نوشته هاآرتص، یکی از مهم‌ترین دستورکارهای این دیدار بررسی برنامه آمریکا برای رسیدن به توافق هسته‌ای جدید با ایران است در حالی که اوضاع امنیتی و سیاسی منطقه از جمله مذاکرات انجام گرفته با حماس دیگر مسایلی است که این دو آنرا بررسی خواهند کرد.

لاپید سپس در همین هفته عازم امارات متحده عربی شده و قرار است با وزیر خارجه امارات ملاقات کند. همچنین پیش بینی می‌شود روز سه شنبه سفارت اسرائیل در ابوظبی را افتتاح کرده و روز چهارشنبه هم سرکنسولگری اسرائیل در دوبی را که نقش مهمی‌در گسترش روابط اقتصادی بین دوطرف خواهد داشت را افتتاح کند.

بعد از لغو چند باره سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل به امارات در صورت انجام این سفر، لاپید بلندپایه‌ترین مقام اسرائیلی است که به شکلی رسمی‌ به این شیخ نشین سفرمی‌کند.

گفتنی است اخبار منتشر شده در رابطه با این سفر هیچ اشاره‌ای به ملاقات لاپید با دیگر مقام‌های اماراتی از جمله محمد بن زاید حاکم بالفعل امارات ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.