همدان-رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: سامانه ای به منظور ملاقات زندانیان راه اندازی شده که خانواده ها می توانند از طریق فضای مجازی به صورت اینترنتی با زندانی ملاقات کنند.

سامانه ملاقات مجازی زندانیان در همدان راه اندازی شد

به گزارش قدس انلاین ،محمدرضا عدالتخواه ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد اظهارکرد:  سامانه ملاقات مجازی روز گذشته در زندان همدان راه اندازی شد، که بر این اساس خانواده زندانی با حضور در دفاتر خدمات قضایی و طی فرایندی می توانند به صورت مجازی با زندانی صحبت کنند و زندانی هم در جریان وضعیت خانواده قرار می گیرد.

عدالتخواه افزود: استان همدان رتبه نخست کشور در بحث صلح و سازش، اتقان آرا و آزادی مشروط را دارد،که سال گذشته  از ۴۲ هزار و ۳۸۵ فقره پرونده مختومه شده در محاکم قضایی استان ، ۴۷ درصد به صلح و سازش منجر شده است.

وی ادامه داد :در خصوص عفو نیز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است ،ودر ۲۱ ماه گذشته در استان  با ابلاغیه که از سوی مقام معظم رهبری  شب گذشته اعلام شد، یک هزار و ۵۲۶ نفر عفو شده اند .

رئیس کل دادگستری استان همدان  با بیان اینکه این استان رتبه نخست آزادی مشروط در کشور را نیز به خود اختصاص داد گفت : در حوزه میزان رضایتمندی مردم و ارباب رجوع نیز جایگاه چهارم کشور را بدست آوردیم.

عدالتخواه گفت: مجموعه دستگاه قضایی استان برنامه‌های متنوعی در ۲۱ ماه گذشته طراحی و اجرا کرده که تعداد قابل قبولی از این برنامه‌های مبتکرانه مورد استقبال و قدردانی رئیس قوه قضائیه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۷۱ هزار و ۱۶۷ پرونده مختومه شده است، بیان کرد بیشتر پرونده‌های معوقه دادگستری استان همدان در یک سال اخیر رسیدگی شده است و با فعال شدن سامانه ارزشیابی آرا بدوی قضات (ساآب) و ایجاد رقابتی سالم، کیفیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی افزایش یافته است. او به میزان سن روسای دادگستری و دادستان‌های استان اشاره کرد و گفت: میزان سن روسای دادگستری ۴ سال و دادستان‌ها ۵ سال جوان‌تر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.