پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان به دانش فنی تولید ماده موثره داروهای قندخون، فشار خون، چربی خون و مُسکن دست یافتند؛ کارشناسان این شرکت دانش‌بنیان با توسعه آن علاوه بر تولید دارو، تجهیزات تولید انواع دارو را نیز بومی‌سازی کردند.

 دستیابی دانشمندان ایرانی به دانش تولید ماده موثره داروهای "قند خون، فشار خون و چربی خون"

قدس آنلاین؛ پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان به دانش فنی تولید ماده موثره داروهای قندخون، فشار خون، چربی خون و مُسکن دست یافتند؛ کارشناسان این شرکت دانش‌بنیان با توسعه آن علاوه بر تولید دارو، تجهیزات تولید انواع دارو را نیز بومی‌سازی کردند.

"بانی" مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: در صنعت تولید ماده موثره دارویی، ما رتبه اول کشور را دارا هستیم و در حال حاضر تعداد ۱۰ محصول در مقیاس صنعتی تولید می‌شوند که کاربرد آنها داروهای مربوط به قندخون، فشار خون، چربی خون و مُسکن هستند؛ ارزش تجهیزاتی که بعضاً در یک اتاق کوچک در این شرکت دانش‌بنیان جمع شده است مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان است که نیاز است که در صنعت، چنین تجهیزاتی را داشته باشیم که بتوانیم داروی باکیفیت در صنعت داروسازی ارائه کنیم.

وی ادامه داد: تغییراتی در طراحی خط ایجاد کرده و راندمان را بهبود دادیم و همچنین میزان بازیافت حلال‌ها را بسیار بالا بردیم تا هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ زیست‌محیطی کمک زیادی کنیم؛ پرسنل این شرکت دانش‌بنیان کاملاً بومی هستند و ۵۰ درصد آنها نیز نیروی خانم هستند.

دانش تولید محصولات، نیروی انسانیِ کافی، مواد اولیه لازم و قیمت تمام شده رقابتی از جمله مزایای این شرکت دانش‌بنیان است که باعث شده است کیفیت محصولات آن از استاندارد جهانی بالاتر باشد؛ امروز یک شرکت اینچنینی در اروپا به اندازه فروش نفت سالانه ما درآمد ارزی دارد، پس حتماً بازار جدید سرمایه‌گذاری در مواد موثره دارویی کشور نیاز به حمایت دارد.

لازم به ذکر است با اجرای طرح توسعه تولیدات این شرکت دانش‌بنیان، از ۱۰ محصول فعلی امسال به ۱۴ محصول و تا پایان سال دیگر به ۲۰ محصول می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.