رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بند ج ماده ۸۷ احکام برنامه ششم تاکید دارد دولت موظف و مکلف به استخدام همه فرزندان عزیز شهدا و فرزندان عزیز جانبازان ۷۰ درصد است و دستور ویژه‌ای از طرف آقای روحانی برای بر استخدام ۱۸ هزار نفر از این عزیزان از طریق آزمون خبر داد.

۱۴۰۰ سال نهضت ساخت مسکن برای جامعه ایثارگری است/برگزاری آزمون استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر برای ۱۸ هزار فرصت شغلی

قدس آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما استخدام فرزندان شهدای عزیز است، گفت در این راستا یکی از اقدامات صورت گرفته سهمیه‌ ماده ۲۱ قانون ایثارگران است که  برای این امر ظرفیت‌هایی در تفاهم‌نامه‌هایی با استانداران محترم برای استان‌ها ایجاد شده است.

سعید اوحدی خاطرنشان کرد: ظرفیت ‌بسیار مهم دیگری در قانون احکام برنامه ششم وجود داشت، که بند ج ماده ۸۷ این احکام تاکید دارد دولت موظف و مکلف به استخدام همه فرزندان عزیز شهدا و فرزندان عزیز جانبازان ۷۰/. است و دستور ویژه‌ای از طرف آقای روحانی برای بر استخدام ۱۸ هزار نفر از این عزیزان صادر شد.

وی اضافه کرد: همچنین با هماهنگی هایی که با سازمان سنجش و سازمان اداری استخدامی شد برای اولین بار در کشور آزمون اختصاصی استخدامی فرزندان شهدا در ۵۶ شهر و مرکز استان برگزار می شود. 

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد اگر به هر علتی این عزیزان در شغل محل‌هایی که برای ۱۸ هزار ظرفیت برای ۴۷ دستگاه ایجاد شده است؛ قبول نشوند این وعده را می دهیم که بلافاصله آزمون بعدی را برگزار می کنیم زیرا  بعضی از دستگاه‌ها موفق نشدند از این سهمیه استفاده کنند.

وی ادامه داد: خبر خوبی دارم که روز دوشنبه بر اساس بند ذ تبصره قانون بودجه تفاهم نامه بسیار خوبی بعد از ده سال بین بنیاد شهید و وزارت صمت برای تحویل خودرو بر اساس قانون مصوب مجلس به جانبازان عزیزی که مشکل حرکتی دارند، منعقد شد. کار بسیار ارزشمندی بود. پشتوانه این تفاهم نامه حضور مدیران‌عامل دو خودروساز مهم کشور و امضا این تفاهم‌نامه بود. بر اساس قانون مصوب مجلس خودروها باید در اقساط پنج ساله تحویل داده شود. ان‌شاءالله ظرف روزهای آینده آیین نامه اقساط این موضوع را هم به انجام برسانیم.

وی افزود: بعد از ۱۸ سال که یک قطعه زمین واگذار نشده بود، بر اساس تفاهم‌نامه ای که سال پیش امضا کردیم دیروز واگذاری ۲۵۰۰ قطعه به عزیزان در مشهد صورت گرفت. همان طور که تاکید کردیم امسال را سال نهضت ساخت مسکن برای جامعه ایثارگری نام‌گذاری کردیم.

اوحدی با اشاره به ظرفیت مسکن مهر برای خانواده شهدا گفت: ملاحظاتی وجود داشت به دلیل اینکه میزان تسهیلات برای جامعه ایثارگری امسال تا حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. تفاهم نامه ای را در حال امضا داریم با وزیر محترم مسکن و شهرسازی که جا دارد بنده همینجا هم از ایشان و هم از دکتر نوبخت تشکر ویژه بکنم. آن تفاهم‌نامه به امضا برسد ظرفیت مسکن برای جامعه خانواده شهدا و ایثار گر به خدمت گرفته می شود.

وی گفت: امسال در قانون بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومان ظرفیت برای اشتغال پایدار در نظر گرفته شده است. تفاهم نامه بسیار خوبی با دکتر شهیدزاده صندوق توسعه ملی ایجاد کردیم. سقف تسهیلات امسال دو برابر شده است؛ تبصره بسیار خوبی آیین نامه اجرایی خوبی توسط بانک مرکزی و وزیر بهداشت برای تسهیلات قرض الحسنه عزیزان جانبازی که مشکل دندانپزشکی دارند نیز ابلاغ شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.