رئیس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی سازمان جاسوسی و ارتش آمریکا را به تلاش برای ترور خود و کشاندن ونزوئلا به جنگ داخلی متهم کرد.

مادورو، سیا و ارتش آمریکا را به طراحی ترور خود متهم کرد

قدس آنلاین: نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، روز جمعه سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) و ارتش آمریکا را به طراحی ترور خود متهم کرد.

او در مراسمی نظامی با اشاره به سفرهای ویلیام برنز، رئیس سیا، و کرگ فالر، رئیس فرماندهی جنوب نیروهای آمریکایی موسوم به «ساوت کام»، به کلمبیا و برزیل اعلام کرد: «آیا جو بایدن دستورات دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور قبلی آمریکا) را برای کشاندن ونزوئلا به جنگ داخلی و کشتن ما تصویب کرده است؟ بله یا خیر؟ من می‌پرسم.»

رئیس‌جمهور ونزوئلا پرسید: «آن‌ها چکار می‌کنند؟ منابع ما در کلمبیا به ما اطمینان دادند که آن‌ها برای آماده کردن طرحی با هدف سوءقصد به جان من و رهبران سیاسی و نظامی مهم به این کشور رفته بودند. آیا جو بایدن مجوز طرحی را که هدفش ترور من و رهبران سیاسی و نظامی ونزوئلاست، داده است؟ بله یا خیر؟»

مادورو  پیشتر هم آمریکا را به  طراحی کودتا، یورش نظامی یا ترور متهم کرده بود.

جو بایدن، همانند دونالد ترامپ، خوآن گوایدو سردسته مخالفان کاراکاس، را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا تلقی می‌کند و مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور قانونی به رسمیت نمی‌شناسد.

 آمریکا در چارچوب سیاست‌های مداخله‌جویانه خود، از ۳ سال پیش فشارهای دیپلماتیک و تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا را به منظور کنار زدن مادورو از قدرت افزایش داده، اما تاکنون موفق نبوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.