خطیب حرم مطهر رضوی گفت: طهارت دل و جان میزان بهره‌مندی ما از فیوضات معنوی زیارت را افزایش می‌دهد.

طهارت دل میزان بهره‌مندی از فیوضات زیارت را افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی گفت: یکی از آداب زیارت پاکی و طهارت دل و جان زائر است و زائری که با طهارت دل و جان برای زیارت معصومین(ع) مشرف شود میزان بهره مندی او از فیوضات زیارت نیز بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به داستان ورود امام رضا(ع) به نیشابور و انتخاب خانه پیرزن نیشابوری برای اقامت چند روزه در این شهر بیان کرد: علت انتخاب شدن این خانه برای اقامت امام رضا(ع) این بود که خانه آن پیرزن کاملا پاک و طاهر بود و حتی ذره‌ای از مال حرام در آن وجود نداشت.

خطیب حرم مطهر رضوی بیان کرد: پاکی جسم و روح باعث می‌شود که نور پروردگار در قلب انسان تجلی پیدا کند و در این صورت حجاب‌های مادی از مقابل دیدگان کنار می‌رود  و فرد می‌تواند به اندازه ظرفیت خود به عالم ملکوت نظر بیندازد و حقایقی را درک کند و ما تا زمانی که در حجاب گناه و معصیت گرفتار هستیم نمی‌توانیم به عالم ملکوت نظر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به حدیثی نورانی از امام کاظم(ع) اظهار کرد: ایشان فرموده‌اند هر کس دو روزش با هم مساوی باشد زیان زده و خسران دیده است. پیام این حدیث نورانی این است که انسان باید همواره در راه کسب معنویات و ارتقاء سطح دانش و معرفت خود تلاش کند.

وی ادامه داد: ما باید هر روز از میزان گناهان خود بکاهیم و در انجام عبادت و دقت در حلال و حرام خدا بکوشیم و سعی کنیم که در زندگی گرفتار مال حرام نشویم چرا که مال حرام مانع تابیدن نور خدا بر قلب انسان می‌شود.

سخنران حرم رضوی با اشاره به عظمت و بزرگی روح امام معصوم(ع) و اتصال آن به عالم ملکوت بیان کرد: شایسته است انسان در هنگام تشرف به زیارت معصومین(ع) خواسته‌های بزرگ معنوی مانند عاقبت بخیری، ایمان کامل، سلامت دنیا و آخرت و ... را از آن بزرگوران طلب کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.