حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: زیارت تجدید عهد زائر با امام معصوم(ع) است.

زیارت تجدید عهد زائر با امام معصوم(ع) است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی ویژه برنامه ای که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به بررسی موضوع زیارت معصومین(ع) و آثار و برکات آن در زندگی فردی و اجتماعی پرداخت و گفت: طبق روایات اسلامی هر امامی به گردن شیعیان و پیروان خود حقی دارد و آن هم بیعت و عهد با امام است و کسی که به زیارت امام معصوم(ع) مشرف می‌شود در واقع با آن امام عهد و پیمانی دوباره می‌بندد.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: زیارت آثار و برکات بسیاری در زندگی دارد از جمله اینکه شخص را به عالم ملکوت متصل می‌کند چرا که امام معصوم(ع) به عالم ملکوت و عرش الهی متصل است و وجودش در وجود خداوند ذوب و فانی شده است.

وی ابراز کرد: در زیارت، فرد زائر از گناه و معصیت به دامان امام معصوم(ع)، پناه می‌برد و فردی که به زیارت امام معصوم(ع) مشرف می‌شود وجود خود را ناقص و همراه با کاستی و وجود پاک امام را کامل می‌داند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) منشاء وحدت اسلامی هستند، اظهار کرد: کسی که ادعای دوستی اهل بیت(ع) را دارد ولی پیوند خود با ارحام و مومنین را قطع می‌کند ادعایش دروغین و از روی کذب است.

وی ادامه داد: کسی که ادعای دوستی اهل بیت(ع) را دارد باید از صفاتی که باعث دوری از دیگران می‌شود مانند تهمت، کینه، ‌ دروغ، غیبت و ... دوری کند و با مومنین و ارحام خود در ارتباط باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز کرد: کسی که به زیارت امام معصوم(ع) می‌رود به دلیل اتصال با  امام، عشق به خوبی‌ها در دلش شعله می‌کشد و زیارت برای او منشاء خیر و برکت خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.