در پی تدوین طرحی با عنوان «ساماندهی نظام سنجش و پذیرش» در شورایعالی انقلاب فرهنگی، رؤسای کمیسیون‌های آموزش و بهداشت مجلس خطاب به سعیدرضا عاملی نامه‌ای مبنی بر تعویق موضوع بررسی کنکور، ارسال کردند.

نامه رؤسای کمیسیون‌های آموزش و بهداشت به شورایعالی انقلاب فرهنگی/ بررسی طرح ساماندهی کنکور را به تعویق بیندازید

به گزارش قدس آنلاین، در پی تدوین طرحی با عنوان «ساماندهی نظام سنجش و پذیرش» در شورای عالی انقلاب فرهنگی، رؤسای کمیسیون‌های «آموزش، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت و درمان» مجلس شورای اسلامی خطاب به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه‌ای مبنی بر تعویق موضوع بررسی کنکور، ارسال کردند.

در این نامه آمده است:

احتراما با توجه به اینکه طرح ساماندهی نظام سنجش و پذیرش در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و استحضار دارند در موضوع سنجش و پذیرش دانشجو ترکیبی از قوانین مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که آخرین آنها متعلق به مجلس شورای اسلامی است،  با نگاهی اجمالی به طرح ارائه شده که مشکلات و کاستی‌های جدی در آن قابل مشاهده است که به طور خلاصه عبارتند از:

1- مغایرت با قوانین مجلس شورای اسلامی

2- عدم رعایت عدالت در نظام آموزشی و سنجش با برگزاری کنکور به شیوه جدید

۳-کاهش قبولی و متضرر شدن مناطق محروم و تقویت مدارس غیر انتفاعی و غیر برخوردار

4- طرح ارائه شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی غیر از این مشکلات جدید، از آخرین قانون تصویب شده توسط مجلس نیز ناقص تر است.

5- اجرای قوانین سنجش و پذیرش دانشجو احتیاج به بستر سازی اجتماعی و هماهنگی کامل سه وزارت آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد که بدون هماهنگی سه وزیر ذیربط امکان اجرایی شدن وجود ندارد.
۶- چون دولت جدید در آستانه شکل گیری است و طبیعتا اکثریت مسئولان اجرایی تغییر می کنند، لذا جهت هماهنگی و گرفتن نظر دولت جدید این طرح تا تشکیل دولت بعدی به عقب بیفتد.

در پایان بیان شده است این طرح چون ناظر به سال 1402 می باشد شایسته است دولت آینده که طبیعتا مسئول اجرای این مصوبه خواهد بود نیز نظر دهد و با دو یا سه ماه تعویق این طرح اتفاقی نمی افتد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.