هرمزگان- مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از ۲ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب استان هرمزگان در سه ماهه سال ابتدایی سال خبر داد.

تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب استان هرمزگان ۱۳۷ درصد رشد یافت

به گزارش قدس آنلاین؛ قاسم عسکری اظهار داشت: در این مدت ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۶۱۹ تن انواع کالا تخلیه و بارگیری شده است که این امر نشان از رشد ۱۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی افزود: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده، یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۹۹۱ تن با رشد ۱۹۳ درصدی مربوط به فرآورده‌های نفتی و ۸۲۵ هزار و ۶۲۸ تن کالا‌های دیگر نیز غیر نفتی بوده است. 

این مقام مسئول گفت: این کالاها شامل میوه و تره‌بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است. 

عسکری نسب خاطر نشان کرد: ایجاد شرایط مناسب برای تخلیه و بارگیری انواع کالاهای معدنی و مصالح ساختمانی و برخورداری از تجهیزات مناسب بارگیری و مزیت‌های گمرکی شاهد استقبال صادرکنندگان در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم. 

وی افزود: این امر زمینه ساز گسترش تبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس شده و از منظر دیگر با رونق و شکوفایی اقتصادی در بندرلنگه زمینه ایجاد اشتغال جدید برای جوانان منطقه را فراهم خواهد آورد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.