قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان‌ رضوی گفت: در حال‌حاضر ۲۸ شهرستان از ۳۳ شهرستان این استان در وضعیت نارنجی کرونایی و سه شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

۲۸ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین دکتر سید کاظم فرهمند روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با  کرونای استان خراسان ‌رضوی در جمع  خبرنگاران افزود: طی هفته اخیر تعداد شهرستان‌های نارنجی و قرمز در این استان افزایش یافته و تعداد شهرستانهای زرد به ۲ شهرستان رسیده است.
وی ادامه داد: هم اکنون شهرستانهای مشهد، قوچان و بینالود در وضعیت قرمز و شهرستانهای کلات و رشتخوار در وضعیت زرد می باشند و بقیه شهرستان‌های خراسان‌رضوی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان‌ رضوی گفت: تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا، تعداد مراجعان در بخش سرپایی و تعداد فوتی های ناشی از کرونا در این استان همچنان در حال افزایش است.
وی افزود: تعداد بستری شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی دیروز به ۲۷۴ نفر افزایش یافت که با احتساب آنها تعداد کل بستری شدگان کرونایی در بیمارستانهای استان به ۸۵۵ نفر رسیده است.
دکتر فرهمند ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۲ بیمار بدحال کرونایی در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی در حال درمان هستند و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا نیز بطور میانگین به حدود ۱۲ نفر در روز افزایش‌ یافته است.
وی گفت: یکی از علتهای افزایش تعداد فوتی های ناشی از کرونا در مشهد ارجاع بیماران بدحال به این کلانشهر و مراجعه بیماران از سایر استانها به این شهر است. 

قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان‌ رضوی افزود: هم‌اکنون برخی از بیماران کرونایی استان‌های جنوبی کشور مانند خوزستان و سیستان‌ و بلوچستان برای مداوا به مشهد مراجعه کرده اند و بسیاری از آن‌ها در این کلانشهر منزل دارند.
وی ادامه داد: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز ویژه کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت‌ به هفته‌های گذشته ۲ برابر شده‌ و این درحالی‌ است که ۴۰ درصد از نتیجه آزمایشات پی‌.سی.آر و رپید تست این بیماران مثبت است.
دکتر فرهمند گفت: خراسان‌ رضوی در حال ورود به موج پنجم شیوع کرونا با نوع غالب ویروس هندی ‌است و تمام تلاش ما این است کندتر و با تاخیر وارد این موج شویم و این در حالی است که  هنوز در دامنه موج چهارم شاهد افزایش تعداد مبتلایان بودیم.
وی از مردم خواست به‌محض مشاهده هرگونه علایم مشکوک به کرونا ابتدا با سامانه ۱۹۱ تماس گرفته و با راهنمایی آنها به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان‌ رضوی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونای هندی خطرناک‌تر است و سرایت بیشتری دارد از مردم تقاضا داریم هرچه بیشتر نسبت‌ به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: هم‌اکنون ۷۰ درصد از افراد بالای هفتاد سال در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد علیه کرونا واکسینه شده‌اند و طی چند روز آینده با ورود محموله جدید، واکسیناسیون همگانی برای سایر گروهها آغاز خواهد شد.
دکتر فرهمند گفت: در حال‌ حاضر ۲۱۵ هزار نفر در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دوز اول واکسن کرونا و ۱۱۵ هزار نفر نیز دوز دوم آن را دریافت کرده‌اند. 

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.

براساس آخرین آمار رسمی سه میلیون و ۳۵۵ هزار و ۷۸۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۶۹۴ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون سه میلیون و ۱۰ هزار و ۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.