گیلان- معاون علوم پزشکی گیلان گفت: برای ایمن کردن جامعه در برابر کرونا حداقل دو میلیون نفر از جمعیت استان باید واکسینه شوند که نشان می دهد حداقل به چهار میلیون دوز واکسن نیاز داریم.

نیاز گیلان به ۴ میلیون دوز واکسن کرونا برای ایجاد ایمنی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ، آبتین حیدرزاده ، با بیان اینکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان کاهش ویروس کرونا در جامعه را دنبال می کند، گفت: در این راستا اقدام به شناسایی افراد کرونامثبت علامت دار و بدون علامت و ایزوله کردن آنان می کنیم تا تماس مردم با ویروس به کمترین حد ممکن برسد.

وی با اشاره به مراجعه بیش از ۲۰۰ هزار بیمار سرپایی به مراکز درمانی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان، افزود: از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر تست پی.سی.آر مثبت شدند.

حیدرزاده، واکسیناسیون را مهمترین اقدام برای ایمن کردن جامعه در مقابل بیماری دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۸۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان طی چند فاز تزریق شده است.

معاون علوم پزشکی گیلان، از اجرای واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال و بیماران خاص خبر داد و عنوان کرد: برای ایمن کردن جامعه در برابر کرونا حداقل دو میلیون نفر از جمعیت استان باید واکسینه شوند که نشان می دهد حداقل به چهار میلیون دوز واکسن نیاز داریم.

حیدرزاده، با بیان اینکه در مجموع ۲۰۱ ایستگاه تزریق واکسن در گیلان داریم، اظهار کرد: این ایستگاه ها روزانه ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار دوز واکسن تزریق می کنند لذا افراد در مراکز تجمع نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.