با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ۲۸ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با اعتباربالغ بر ۴۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در نیشابور افتتاح شد.

افتتاح ۲۸ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره  نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ، در این مراسم که  امروز با حضور امام جمعه نیشابور ،نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان نیشابور در کانون فرهنگی تربیتی سردار شهید شوشتری نیشابور برگزار شد، ۲۸ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۴۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به صورت متمرکز افتتاح شد.
دکتر رخشانی مهر؛ معاون عمرانی وزیر آموزش پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  در این مراسم گفت: این سفر ششمین سفر من به نیشابور و به دعوت نمایندگان این شهر است و از همراهی و پشتیبانی نمایندگان و مدیران این شهرستان قدردانی می کنم.۶۰۰ پروژه فعال مدرسه سازی عدد بزرگی در خراسان رضوی است و در واقع موضوع مدرسه سازی و خیرین مدرسه ساز از همین مشهد مقدس شروع شد و در بیش از ۲۰ سال فعالیت این مجمع بیش از ۵۰ درصد پروژه های مدرسه سازی توسط این عزیزان راه اندازی شده است.
وی گفت: رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال ۹۵ سهم دولت در تکمیل مدرسه سازی را ۱۷۰ میلیارد تومان عنوان کرده بود که فقط ۱۵ درصد آن تخصیص یافت اما در سال ۱۳۹۶ که من مسئولیت این مجموعه را بر عهده گرفتم عدد مصوب ۲۰۰ میلیارد تومان و تخصیص آن صفر بود که موجبات گلایه مندی عجیبی بین خیرین مدرسه ساز در کشور را فراهم کرده بود. از سال ۹۶ با همکاری بین وزارت آموزش و پرورش، مجلس و سازمان برنامه و بودجه طی ۳ ماه آخر سال بودجه کامل تخصیص یافت .
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: این عدد را در سال ۹۷ به ۴۶۵میلیارد تومان رساندیم و همان سال تخصیص ۱۱۰ درصدی این ردیف را گرفتیم در سال ۹۸ این عدد را به ۸۷۰ میلیارد تومان رساندیم و تخصیص کامل آن را گرفتیم و در سال ۹۹ این ردیف به دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسید و تخصیص کامل را نیز گرفتیم و برای سال ۱۴۰۰ هم همین ردیف تکرار شد و در سه ماه اول سال آن را کامل دریافت کردیم.
وی افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تا سال ۱۴۰۰حدود ۶ هزار میلیارد تومان با خیرین مشارکت داشته است و این باعث شده امروز با خیرین همراهی خوبی داشته باشیم.  
طول دوره ساخت پروژه های آموزش و پرورش را به زیر سه سال رساندیم
دکتر رخشانی مهر ضمن تشکر از زحمات و پیگیری های دکتر وکیلی؛ خیر مدرسه ساز گفت: میانگین طول دوره ساخت از شروع تا پایان حدود ۱۱ سال بوده و هست که اصلا اقتصادی و منطقی نیست اما برای مدرسه سازی میانگین حدود ۹ سال شده است ضمن اینکه پروژه های نیمه تمام رها شده فراوانی داشتیم که موجب گلایه مندی همکاران، مردم و خیرین شده بود و علی رغم مطلوبیت کلنگ زنی پروژه های کوچک و جدید در بین مدیران به سراغ کلنگ زنی های جدید نرفتیم و پروژه های نیمه تمام که اغلب از سال های ۹۰ و ۹۱ بود را به پایان رساندیم و میانگین طول دوره ساخت پروژه های آموزش و پرورش را به زیر سه سال رساندیم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از مدارس فرسوده کشور سه بار در سال های ۸۲ ، ۹۵ و ۹۹ آمار گرفتیم در سال ۸۲ ، هشتاد درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی بود، در سال ۹۵ این رقم به ۳۰درصد کاهش پیدا کرد و در سال ۹۹ این عدد به ۱۹ و نیم درصد کاهش پیدا کرد که سهم مدارس تخریبی از آن هفت درصد بود.
وی افزود: سال گذشته ۱۰۰ مجتمع آموزشی بزرگ همراه با سالن های ورزشی و سالن های اجتماعات را به نام سردار سلیمانی نام گذاری کردیم و تاکید شد تا مدارس نوساز بزرگ را حتما به نام شهدای بزرگ نام گزاری کنند و در همین راستا بیش از ۶۰ مدرسه به نام شهید فخری زاده نام گزاری شد و امیدوارم که ادامه دهنده راه این شهدای بزرگ باشیم.
در این جلسه همچنین دکتر چنارانی؛ نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ضمن سپاسگذاری از مهندس وکیلی خیر مدرسه ساز نیشابوری گفت: بسیار خرسندم که امروز مردی از خطه سیستان کانون فرهنگی تربیتی سردار شهید شوشتری را افتتاح می کند. از همه تلاش های ایشان سپاسگزارم ولی متاسفانه نیشابور با ضریب جمعیت بسیار هنوز نیازمند مساعدت در حوزه توسعه و مدرسه سازی است.
دکتر ارکانی؛ نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: کانون شهید شوشتری در منطقه ای که احساس نیاز می شد احداث شد و شهید شوشتری نماد سرداران شهید است و امیدواریم برکات و خدمات این مجموعه به روح ایشان برسد.

قامتی؛ فرماندار نیشابور نیز در این جلسه گفت: شهید شوشتری شاخصه وحدت و همدلی بودند . تاکنون دوبار شاهد حضور وزیر و معاون وزیر  در این شهرستان بودیم  و از طرفی دست بوس همه خیرین هستیم و در همه حوزه ها با پیگیری های دو نماینده نیشابور اعبتارات خوبی جذب شد که از آن ها نیز سپاسگزارم.
دکتر خدابنده؛ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز ضمن تشکر از دکتر رخشانی مهر،  گفت: با توجه به اینکه کرونا خیلی از کارها را تعطیل کرد اما فعالیت اداره کل نوسازی و توسعه مدارس خراسان رضوی با قوت ادامه داشت،  ۸۰ پروژه مشارکتی  در استان به بهره برداری رسیده و  ۱۸ پروژه در حال احداث هست و امیدواریم دیگر مدارس کهنه و تخریبی در نیشابور نداشته باشیم و تقاضا داریم به سمت هنرستان سازی برویم که اگر این کار انجام شود در آینده ای نزدیک در کارآفرینی موفق خواهیم بود.
در این مراسم طی ارتباط زنده تصویری با دکتر وکیلی، این خیر مدرسه ساز گفت: در جلسه ای با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون عمرانی ایشان و نمایندگان نیشابور قراردادی امضاء شد تا شاهد مدارس جدیدی در نیشابور باشیم و نیشابور اولین شهری باشد که مدارس قدیمی و فرسوده نداشته باشد و ۱۴۲ مدرسه برآورد شد که در ۵۰ درصد آن مشارکت خواهم داشت.
در پایان این مراسم ضمن افتتاح متمرکز ۲۸ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۴۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، از مهندسان و ناظران این پروژه ها تقدیر شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.