۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 761090

محمد جواد ظریف با انتشار توئیتی در ششمین سالروز امضای برجام با اشاره به اینکه این توافق بدون توسل به جنگ یک موضوع فصل هفتمی شورای امنیت را حل کرد، نوشت: دولت‌های آمریکا هیچ گاه نخواهند توانست به نتیجه مطوبشان از طریق اعمال تحریم علیه ایران دست یابند.

ظریف: آقای بایدن به این آمار نگاه کن!

قدس آنلاین: به گزارش اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» امروز با انتشار نموداری از سانتریفیوژهای ایران و فشارهای تحریمی آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ۶ سال پیش در چنین روزی، برجام یک موضوع فصل هفتمی شورای امنیت ملل متحد را بدون توسل به جنگ، حل و فصل کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به رویکردهای مختلف روسای جمهوری آمریکا علیه ایران اظهار کرد: اوباما دریافت که «تحریم‌های فلج‌کننده» او، ایران و سانتریفیوژهای ایران را فلج نمی‌کند. ترامپ ساده‌لوحانه تصور کرد که «فشار حداکثری» چنین خواهد کرد. هرگز چنین نخواهد شد.

ظریف با اشاره به نموداری که در توییت خود منتشر کرده است، خطاب به جو بایدن یادآور شد: رییس‌جمهوری آمریکا باید به دقت به این آمار و ارقام بنگرد. 

ظریف: دولت‌های آمریکا با اعمال تحریم‌ها به نتیجه مطلوب نمی‌رسند

این جدول مقایشه ای دارد بین نسل های مختلف سانتریفیوژهای ایرانی  از IR۱ با ظرفیت ۱.۴ سو غنی سازی تا تولید نشل پیشرفته IR۹ با ظفیت ۵۰ سو غنی سازی.

در بخش دیگری از این گزارش بهظرفیت کلغنی سازی ایران بین سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ و امروز اشاره شده که از ۷۸۰۰ سو به ۱۶ هزار ومریکا از برجام توسعه یافته است.همچنین سطح غنی سازی که از ۳/۵ درصد اکنون به بالای ۶۰ درصد انجامیده.

در بخش اخر جدول منتشر شده از سوی وزیر امور خارجه به حجم ذخایر اورانیوم ایران اشاره شده که در برجام به ۳۰۰ کیلوگریم اورانیوم ۳/۵ درصد محدود شده بود اما امروز این ذخایر شامل ۲۵۹۶ کیلوگرم اورانویم ۵ درصد، بیش از ۱۲۹ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد و ۸/۹ کیلوگرم اورانیوم ۶۰ درصد رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.