متولیان صنعت برق مشهد معتقد هستند گرمای بیش از حد هوا سبب شده تا شاهد قطع برق در این شهر باشیم.

«کمبود تولید و گرمای بی‌سابقه» ۲ عامل اصلی قطع برق در مشهد/ آیا خسارات مردم جبران می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین،  در روزها و هفته‌های اخیر قطع برق مشکلات متعددی را برای شهروندان مشهدی ایجاد کرده و بعضا نظم زندگی روزمره را بهم ریخته است.

در این میان اما قطع برق خارج از برنامه اعلام شده شاید بیش از خود قطع برق شهروندان را اذیت کرده؛ مسئله‌ای که البته در روزهای اخیر کمتر اتفاق افتاده و قطع برق مطابق جدول اعلامی عموما رخ داده است.

از سوی دیگر صنایع و اصناف خراسان رضوی و مشهد نیز در این روزها با مشکلات متعددی از این ناحیه روبرو شده‌اند و کسب و کار آنها با اختلالات زیادی روبرو شده است.

متولیان صنعت برق مشهد معتقد هستند با توجه به خنک شدن هوای مشهد در این روزها و کاهش میزان مصرف میزان قطع برق و به ویژه قطع خارج از برنامه قطعا کمتر خواهد شد.

محمدرضا رمضانی؛ مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد در این زمینه می‌گوید: یکی از دلایل قطعی برق مشهد کمبود میزان تولید در سال‌های اخیر است و از سوی دیگر گرمای طاقت‌فرسای هوا نیز در این مسئله موثر است.

رمضانی خاطرنشان می‌کند: زمستان سال گذشته نیز شاهد بودیم که سرمای مشهد به حد بالایی رسیده بود و این مهم سبب شد نیروگاه‌های برق ما با قطع گاز روبه‌رو شوند.

عوامل کمبود تولید برق

وی ادامه می‌دهد: شروع به کار زودتر از موعد چاه‌های کشاورزی، گرمای بی‌سابقه‌ای که این روزها گریبانگیر مشهدمقدس شده است و به تاخیر افتادن تعمیرات برخی نیروگاه‌ها نیز در کاهش تولید برق موثر بوده است و اینک با این مشکل روبرو هستیم.

رمضانی بیان می‌کند: پدیده نوظهور ماینرها نیز به این مسئله افزوده شده و علت آن نیز این بوده در سال‌های اخیر مشهد در حوزه تامین برق هیچ مشکلی نداشته و اینک ماینرها نیز یکی از عوامل این مسئله هستند.

وی تاکید کرد: جمع آوری ماینرها در این مسیر در دستور کار قرار گرفته و سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ دستگاه و از ابتدای امسال نیز ۶۸۰۰ دستگاه ماینر جمع آوری شده است.

خسارات جبران می‌شود؟

مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد افزود: تامین مالی لازم صورت گرفته تا در صورت خسارت ناشی از قطعی برق به لوازم خانگی بخشی از خسارات پس از ثبت موارد توسط کمیته مربوطه بررسی و تامین شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.