فرماندار درگز گفت: از زمان قرارگیری شهرستان درگز در وضعیت قرمز، محدودیت‌های مرتبط با این وضعیت از جمله کنترل ورود و خروج خودروهای بومی و غیربومی به شدت در شهرستان اجرا می‌شود.

اعمال محدودیت‌های تردد به دنبال وضعیت قرمز کرونا در درگز

به گزارش قدس آنلاین، علی فراهی عنوان کرد: با آغاز پیک پنجم کرونا در کشور، شهرستان درگز نیز جزء شهرستان‌هایی است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و از آغاز اعلام این وضعیت، تا پایان پیک پنجم، اعمال محدودیت‌های مرتبط از جمله خروج خوروهای بومی از شهرستان و ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان با جدیت کنترل می‌شود.

فراهی اظهار کرد: تاکنون خودروهای غیر بومی زیادی اعمال قانون شده‌اند و به نیروی انتظامی و پلیس راه تأکید شده‌ است که در این زمینه سخت‌گیری بیشتری داشته‌ باشند.

وی با اشاره به این‌ که تعطیلی مشاغل گروه ۲ و ۳ نیز در دستور کار بوده و در حال اجرا است، بیان کرد: اصناف شهرستان تاکنون همراهی بسیار خوبی با ستاد کرونا داشته‌اند و بدون چانه‌زنی و قانون‌شکنی موارد مربوط را به خوبی رعایت می‌کنند.

با توجه به افزایش تست‌های مثبت، محدودیت تردد برای دو روستای منطقه کلاته‌چنار اعمال می‌شود

فراهی در ادامه از محدودیت تردد در دو روستای منطقه کلاته‌چنار شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به این که بالای ۴۰ درصد تست‌های انجام‌شده در این دو روستا مثبت بود، محدودیت‌های تردد به این روستاها در حال اجرا شدن است و اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده تا فعلا مردم از ورود به این روستاها و یا اهالی روستا از خروج از روستا خودداری کنند تا روند رو به رشد بیماری کنترل شود.

وی افزود: تلاش شده‌ است تا با تأمین مایحتاج مردم روستا در داخل خود روستاها و تأمین بخشی از نیازهایشان از جمله نان از شهر و فرستادن آن به روستا، ترددها به این روستاها کم شود، همچنین به کمک خیریه‌ها، گروه‌های جهادی، بنیاد برکت و نیروهای بسیج و... برای نیازمندان روستا سبد غذایی تهیه شده‌ است.

دستگاه اکسیژن‌ساز  نصب شده و به زودی وارد مدار بیمارستان می‌شود

فرماندار درگز در رابطه وضعیت تجهیزات پزشکی برای مقابله با پیک پنجم کرونا گفت: در زمینه تجهیزات پزشکی مشکل خاصی نداریم و اخیرا نیز دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری که از مصوبات سفر استاندار به شهرستان درگز بود، در بیمارستان امام خمینی شهرستان نصب شده‌ است و به زودی وارد مدار بیمارستان می‌شود و با راه‌اندازی آن نیاز بیماران برطرف شده و دیگر نیاز به حمل و نقل کپسول اکسیژن از مشهد نخواهیم‌ داشت.

وی با بیان اینکه بنا بر آمار ۲۷ تیرماه در حال حاضر ۱۴ نفر در بیمارستان امام خمینی شهرستان درگز بستری هستند که از این تعداد ۹ نفر با تست مثبت بستری هستند و ۵ نفر دیگر منتظر جواب تست هستند، تصریح کرد: در زمینه تخت‌های بیمارستانی نیز کمبودی نداشته و نداریم و بخش ویژه بیماران کرونایی و ای‌سی‌یو بیمارستان فعال هستند و خوشبختانه مشکل خاصی نیست.

فراهی در پاسخ به این سوال که آیا نوع جدید ویروس موسوم به دلتا در شهرستان مشاهده شده‌ است، گفت: تمامی تست‌هایی که از مراجعان گرفته‌ می‌شود تحت عنوان کرونا است و در زمینه انجام تست، تفکیک خاصی بین نوع معمولی و نوع جدید نداریم و همه بیماران تحت عنوان کرونا تلقی می‌شوند.

وی در رابطه با روند واکسیناسیون در شهرستان نیز گفت: واکسیناسیون طبق اعلام جدول وزارت بهداشت در شهرستان با آرامش و بدون ازدحام در حال انجام است و در حال حاضر واکسیناسیون برای متولدین ۱۳۴۰ و ماقبل آن انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد ۶۷۷۳ دوز واکسن در شهرستان تزریق شده‌ است و شهرستان درگز در زمینه انجام واکسیناسیون، در بین شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان رتبه چهارم را دارد.

فراهی گفت: در شهرهای نوخندان، چاپشلو و لطف‌آباد و مراکز بهداشت روستایی چون این مراکز بهداشت ارتباط مستقیم با مردم دارند و مردم را به خوبی می‌شناسند بسیار پیگیر واکسیناسیون افراد هستند و حتی برای انجام واکسیناسیون مراجعه حضوری به منازل دارند.

فرماندار درگز یادآور شد: همچنان توقع و درخواست اصلی ما از مردم این است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با توجه به اعیاد پیش‌رو و تعطیلی‌های چند روزه علاوه بر پرهیز از سفر از پذیرش میهمان در این شرایط نیز خودداری کنند.

وی افزود: مقابله با کرونا یک موضوع دوطرفه است و طرف اصلی موضوع، مردم هستند که باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند، ما هم سعی می‌کنیم با تمام امکانات شهرستان در خدمت مردم باشیم تا با همراهی و همکاری مردم و تلاش دستگاه‌های اجرایی، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی بتوانیم با حداقل مشکلات، از این پیک نیز عبور کنیم.

گفتنی است بنا براعلام نرم‌افزار ماسک، در حال حاضر ۸ شهرستان در خراسان رضوی شامل مشهد، بینالود، گناباد، سبزوار، قوچان، سرخس، کاشمر و درگز به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.