زنجان: نظام مهندسی معدن استان زنجان به اذعان بسیاری از فعالین معدن کشور یکی از پیشروان ارائه روشهای نوین معدنکاری در ایران بوده و در سال های گذشته به عنوان الگو به نظام مهندسی دیگر استانها معرفی شده است.

افشاگری رئیس کار دستش داد!

 قدس آنلاین-گروه استان‌ها: در سالهای اخیر نشانه های پویا شدن اقتصاد معدنی دیده می شود، در این بین وجود سازمان نظام مهندسی معدن به عنوان هدایت کننده اکتشاف و بهره برداری معادن جایگاه ویژ ه ای  دار د و حفظ و نشست در کرسی هیئت مدیره نظام مهندسی معدن همیشه برای بسیاری از فعالان  این بخش جذاب بوده و هست، با اوجگیری فعالیتهای معدنی و باز شدن دریچه های جدید برای بسیاری جذابتر هم خواهد شد.

چیزی که امروز موجب اعتراض اعضای نظام مهندسی شده بود ابطال انتخابات نظام مهندسی معدن و تخلف در انتخابات بود که واکنش های زیادی را  در پی داشت.

این تجمع اعتراض آمیز  با حضور بازرسانی  از سازمان صمت تجمع اعضای نظام مهندسی معدن  به پایان رسید.

یکی از معترضین و معدن کاران معترض به خبرنگار ما گفت: پس از برگزاری انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی معدن استان زنجان سه نفر از اعضای هیئت مدیره قبلی بعد از سالیان متمادی  جایگاه مهم خود را از دست دادند، آن هم در این برهه زمانی که  رضا کشاورزی که سمت ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان و معاونت برنامه ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران را به عهده دارد با اکثریت آرا مجدد به عنوان عضو هیئت مدیره نظام مهندسی استان زنجان انتخاب شد و فعالیتهای سازمان در حال انجام بود تا اینکه رضا کشاورزی با مصاحبه در روزنامه صمت دست به افشاگری از رانت بزرگ در واگذاری ۶ هزار معدن به رانت خواران پرده برداشت.

وی با بیان اینکه در واپسین روزهای دولت  خبر این رانت برای بسیاری از مسئولین کشوری  با سابقه خوش نیامد و با اعالم ابطال انتخابات به دلیل تخلف هیئت مدیره قبلی، انتخابات استان زنجان را مردود اعلام کردند.

این فعال معدنی ادامه  داد: طی نامه ای از  وزارت صمت کسانی که محکوم به تخلف در انتخابات بودند با انتخاب اعضای نظام مهندسی از دور خارج شده بودند پس از اتمام دوره مدیریتشان مجدد به نظام مهندسی باز گشته اند و با تشکیل جلسه ای  رضا کشاورزی را از سمت ریاست خلع و خود سکان هدایت نظام مهندسی معدن استان زنجان را در اختیار گرفتند.

وی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چرا سازمان صمت پس از اعلام  تخلف در انتخابات به جای معرفی سرپرست تا انتخابات جدید هیئت مدیره متخلف که حتی در انتخابات رای نیاوردند را مجدد تائید می کند؟، اظهارداشت: خوشبختانه این موضوع با هوشیاری بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای نظام مهندسی معدن استان زنجان و درخواست مطالبه  حق  رای  خود از وزارتخانه به عملکرد وزارت صمت در خصوص ابطال انتخابات عتراض کردند.

این فعال معدنی تاکید کرد: امیدواریم رانت خواران معدن اجازه دهند تا حق به حق دار برسد.

طی تماسی که با آقای رضا کشاورزی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان برای اطلاع بیشتر از موضوع، وی از مصاحبه خود داری کرده و اعلام کردند که اجازه مصاحبه ندارند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.