حسن نوروزی به اظهرات اخیر رئیس جمهور که گفته بود اگر مصوبه مجلس نبود تا کنون همه تحریم ها لغو شده و مشکلات زیادی حل می‌شد واکنش نشان داد و گفت: آقای روحانی نه اهل مذاکره با داخل بود نه توان چانه زنی با خارج را داشت و حالا ناکامی و ناتوانی خود و تیمش را با فرافکنی به گردن مجلس می‌اندازد.

روحانی در این ده روز باقی مانده آبروی خودش را حفظ کند/ رئیس جمهور نه اهل مذاکره با داخل بود نه جرأت چانه زنی با کشورهای غربی را داشت

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در واکنش به اظهارات رئیس جمهور که گفته بود اگر مصوبه مجلس و قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها نبود تا امروز توافق در مذاکرات وین حاصل شده و تحریم ها رفع شده بود، گفت: آقای روحانی فرافکنی می‌کند و شعار می‌دهد، وی نه اهل مذاکره با داخل بود و نه جرأت چانه زنی و طرح مطالبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی و طرف‌های برجام را داشت.

حجت الاسلام حسن نوروزی افزود: آنچه ما از ایشان شنیدیم چیزی جز تحریف واقعیت‌ها، منحرف کردن افکار عمومی، فرافکنی ناتوانی‌های دولت و بازی با ذهن و روان جامعه در موضوع برجام و مذاکرات هسته‌ای نبوده است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان با بیان اینکه ما منتظریم تا دولت آینده مستقر شود و مذاکرات را ارزیابی و درباره ادامه و تکمیل آن یا هر اقدام دیگری بر اساس رهنمودها و شرایطی که مقام معظم رهبری تعیین فرموده‌اند تصمیم گیری کند، اظهار داشت: ما دیگر با آقای روحانی حرفی نداریم و دوره ایشان را تمام شده می‌دانیم و اظهارات و موضع گیری های سیاسی ایشان را در مورد برجام دیگر فاقد ارزش می‌دانیم.

روحانی توپ ناکارآمدی دولت را به زمین مجلس می‌اندازد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه  آقای روحانی می‌خواهد توپ ناکارامدی و ناکامی خودش را در لغو تحریم ها و دسترسی به عواید اقتصادی که قرار بود برجام نصیب کشور کند به زمین مجلس بیندازد، خاطرنشان کرد: همین چند روز پیش آقای ربیعی سخنگوی دولت گفت که توافقی که تیم مذاکره کننده هسته ای دولت دوازدهم در وین با گروه ۱+۴ و به صورت نیابتی با آمریکا بدست آورده بود در شورایعالی امنیت ملی مغایر با منافع ملی و شرایط مورد نظر رهبری و قانون مصوب مجلس تشخیص داده شده و رد شده است،

وی تصریح کرد: اگر آقای روحانی می‌توانست توافقی بدست آورد و تحریم‌ها را بشکند در همین مدت می‌بایست آنرا انجام می‌داد. اما ایشان در هشت سال گذشته و در چهار سالی که برجام اجرا می‌شد هم توانست نتیجه‌ای بدست آورد و حالا هم که دست خالی در حال ترک دولت است فرافکنی می‌کند.

نوروزی با بیان اینکه آقای روحانی با ادعای زیاد و ذوق زدگی برجام را با همه ایرادهایش امضا کرد. متعاقب آن دولت ایشان سند ۲۰۳۰ را امضا و مخفیانه به اجرا درآورد، وزیر اقتصاد ایشان مخفیانه اجرای شرایط و الزامات FATF را پذیرفت و به کشورهای غربی تعهد داد، اظهار داشت: دولت ایشان  باز هم نتوانست از سد تحریم‌ها و موانع مبادلات بانکی که آمریکا اعمال کرده بود بگذرد و حالا هم مشکلات را به گردن مصوبه مجلس می‌اندازد.

وی افزود: الان دیگر بحث درباره دلیل توقف مذاکرات وین و ناکامی دولت آقای روحانی در این مذاکرات فایده‌ای ندارد. باید ببینیم دولت آقای رئیسی و تیم سیاست خارجی ایشان پس از بررسی روند گفتگوها و ارزیابی وضعیت موجود چه تصمیم می گیرد و راهبرد دولت سیزدهم چیست؟

عضو فراکسیون روحانیون مجلس خاطرنشان کرد: سد راه مذاکرات وین در واقع ترس آقای روحانی از تصمیم گیری و ریسک کردن بود. وی جسارت و جرأت طرح و مطالبه خواسته‌های نظام و جمهوری اسلامی ایران را در مواجهه با کشورهای اروپایی و آمریکا نداشت زیرا می‌ترسید که با واکنش کشورهای اروپایی برجام برای همیشه از بین برود.

مذاکرات توسط مردان میدان ادامه خواهد یافت

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجس اضافه کرد: تصمیمات  آقای روحانی و دولت او در این حوزه همواره منوط به متن‌هایی بود که در طرف مقابل پخت و پز  شد و آنچه در وین هم توافق شد که شورایعالی امنیت ملی آنرا رد کرد از سوی طرفهای مقابل دیکته شده و متنی ناپخته بود. لذا به نظر می‌رسد در شرایط موجود و با توجه به رویارویی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران  با کشورهای غربی که به تعهداتشان پایبند نبوده‌اند و آمریکایی‌ها که زیر توافق زدند مذاکرات باید توسط مردان میدان ادامه پیدا کند نه دیپلماتهایی که ذهن سیستماتیک دارند.

وی درباره رویکرد دولت بعد به گفتگوهای وین با تاکید بر اینکه دولت بعد صد درصد اهل مذاکره و گفتگوست، گفت: آقای رئیسی حتما با ارزیابی روند طی شده این مذاکرات را ادامه خواهد داد اما قطعا رویکردهای دولت بعد با دولت آقای روحانی متفاوت خواهد بود و از قاطعیت لازم در مطالبه حقوق کشور برخوردار خواهد بود. در واقع مردان میدان مذاکرات را ادامه خواهند داد و مطمئن باشید که طرفهای مقابل هم مجبور خواهد شد تا خواسته های اران را بپذیرد.

وی با یادآوری ایمکه قبل از دولت روحانی هم کشورها تجربه مذاکرات سخت و سنگین با کشورهای خارجی و غربی را داشت و با دست پر بیرون آمد و بعد از دولت روحانی هم مذاکرات دیگری در کارخ واهد بود، اظهار داشت: مصوبه مجلس نه تنها مذاکرات را تضعیف نکرد بلکه مقوم آن و پشتوانه مواضع ایران بود و دولت روحانی میتوانست با اتکای به آن حرف خود را پیش ببرد.

روحانی آبروی خودش را در این ده روز حفظ کند

نوروزی گفت: ما از آقای روحانی می‌خواهیم در این ۱۰ روز باقی مانده از عمر دولت دوازدهم،  آبروی خودش و دولتش را حفظ کند و بجای این قبیل فرافکنی‌ها و مسموم کردن اذهان عمومی به فکر جبران گرانی نان مردم؛ تعهدات بر زمین مانده دولت برای خرید تضمینی گندم به قیمت منطقی و مشکلات دیگر آنها از جمله مشکلات مردم خوزستان باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.