مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تاکنون حدود ۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز با نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

حجم خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی به ۲۵ هزار تن رسید

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری‌ مقدم افزود: خرید این میزان محصول از اواخر اردیبهشت گذشته تا چهارم مردادماه جاری در شهرستان های رشتخوار، سبزوار، تایباد، بردسکن، نیشابور، تربت‌جام، جوین، جغتای، مشهد، تربت‌حیدریه، چناران و سرخس صورت گرفته است.

وی به فعالیت ۳۰ مرکز خرید گندم در خراسان رضوی با مدیریت شبکه تعاون روستایی اشاره و بیان کرد: بازدید گروههای نظارتی ستادی و شهرستانی از مراکز خرید این محصول به منظور رعایت شیوه نامه ها و نظارت دقیق بر عملیات خرید برای کاهش ضایعات برداشت، بطور مستمر در حال انجام است.  

خراسان رضوی با ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیربخش های آن رتبه نخست کشور را در این بخش دارد.  

افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند و این استان از این نظر هم جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع، معادل هفت درصد کل مساحت کشور مرکب از ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستا است.

امسال ۲۶۸ هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی زیر کشت گندم رفته است که پیش‌بینی شده ۴۸۶ هزار و ۱۹۸ تن محصول از این سطح برداشت و ۳۸۵ هزار تن آن به صورت تضمینی خریداری شود.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.