شهردار مشهدمقدس گفت: با احداث پروژه‌های جدید ترافیکی و عمرانی، بار ترافیکی انتهای وکیل‌آباد مشهد کاهش می‌یابد.

 بار ترافیکی کهنه انتهای وکیل آباد مشهد کاهش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلائی صبح امروز در مراسم افتتاح مسیر دسترسی تقاطع آزادگان به کنارگذر شاندیز اظهار داشت:  این پروژه پیچیده بود و مشکلات فراوان داشت، واقعا فکر نمی‌کردم به اتمام برسد. پیگیری‌های مستمر آقای کاظمی سبب به انجام‌ رسیدن آن بود.

شهردار مشهدمقدس خاطرنشان کرد: اینکه دسترسی به طرقبه و شاندیز از یک مسیر تردد انجام می‌شد نقص بود که این نقص برطرف شد. شرکت های خدماتی نیز بسیار در انجام این پروژه‌ها موثر بودند.

کلائی افزود: چپگرد غیرهم‌سطح برای انتقال از باند رفت پل پرتوی به طرقبه بسیار مهم است. ما به خاطر نداشتن دسترسی جایگزین شرایط سختی داشتیم اما اکنون دسترسی به شاندیز اضافه شده نوبت به دسترسی چپگرد پل پرتوی به طرقبه است. امیدوارم شورای جدید در ۶ ماهه دوم سال که ترافیک کمتر است این کار را انجام دهند. در ابتدای این دوره همه می‌گفتند سازمان عمران باید تعطیل شود اما اکنون این سازمان موفق است.

مجتبی بهاروند، عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهار داشت: یکی از خواسته‌های مردم مشهد تعریض پل پرتوی و حل مشکل ترافیک  انتهای وکیل‌آباد و میدان نمایشگاه بود.

بهاروند بیان کرد: در روزهای تعطیل و ساعات اوج ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد و میدان نمایشگاه قفل بود اما امروز پویاست و ترافیک ندارد. خوشحالیم در روزهای پایانی پازل‌های دیگر به بهره برداری می‌رسد. تشکر می‌کنم از آقای کاظمی و همکارانشان، امیدوارم این مسیر را ادامه دهد.

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز بیان کرد: برای حل ترافیک‌ بولوار وکیل‌آباد طرح‌های مختلف با هزینه‌های سنگین وجود داشت اما در نهایت در جلسات با متخصصین شهرداری و پلیس راهور و... چندین پازل طراحی شد که این پروژه یکی از آنها ست.

کاظمی افزود: دیگر قطعات پازل اصلاح هندسی و تعریض پل پرتوی، انتقال ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس به لاین کندرو و اجرای زیرگذر شهید برونسی بود که انجام شد. در مرحله بعدی تلاش شد از انتقال ترافیک بزرگراه امام علی(ع) به وکیل‌آباد جلوگیری شود که پروژه امروز به همین دلیل است.

وی خاطرنشان کرد: قطعه آخر پازل نیز در خط مرزی بین مشهد و شاندیز و تقاطع زیرگذر ورودی به سمت شاندیز و خروجی به سمت طرقبه است. در اوج ترافیک هر ساعت ۷۵۰۰ خودرو به سمت طرقبه و شاندیز حرکت می‌کردند. ۲۶۰۰ خودرو از طریق بزرگراه امام علی(ع) بود. بالغ بر هزار سفر از بولوار وکیل‌آباد به اینجا منتقل می‌شود، این مسیر به پارک چهل بازه هم خدمات می‌دهد.

امیرسیاوش حجازی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد هم اظهار داشت: عملیات عمرانی پروژه مسیر حدفاصل تقاطع چهارسطحی آزادگان تا پل مهندس پرتوی(کنار گذر شاندیز) آماده‌ بهره‌برداری است.

حجازی بیان کرد: پروژه احداث این مسیر به عرض ۷ متر به عنوان یکی از قطعات پازل ساماندهی ترافیک انتهای بولوار وکیل آباد از بهمن ماه ۹۹ با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال توسط این سازمان آغاز شد.  

وی خاطرنشان کرد: با احداث این مسیر یک طرفه، شهروندانی که از سمت بولوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و غرب مشهد قصد عزیمت به سمت شاندیز را دارند، مسافت کمتری را طی می‌کنند و دیگر نیازی نیست که از سمت پل شهید برونسی و در ترافیک وکیل‌آباد به سمت شاندیز حرکت کنند، این امر موجب کاهش ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد هم می‌شود.  

حجازی تاکید کرد: از اقدامات انجام شده در این پروژه می توان به عملیات خاکی ۱۵۰ هزار مترمکعب، جدول گذاری و اجرای کانیو ۶ هزار متر، پخش آسفالت ۱۴ هزار و ۴۵۰ مترمربع، عملیات بتن ریزی فونداسیون و دیوار ۱۱۷۰ مترمربع اشاره کرد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.