رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: به‌منظور مبارزه با جرائم و مفاسد اقتصادی تعداد ۴ شعبه بازپرسی، شعبه اظهارنظر، با نظارت مستقیم یکی از معاونان دادستان در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در نظر گرفته شده است.

ایجاد شعب ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی صادقی در خصوص تشکیل مجموعه ویژه رسیدگی به جرائم و برخورد با مفاسد اقتصادی در مشهد اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی از ناحیه ستاد قوه قضائیه و دادستانی کل کشور با هدف پیشگیری از وقوع جرائم مهم اقتصادی و مقابله با جرائم خاص، تشدید در برخوردها، تسریع در تعقیب، تحقیق، رسیدگی و اجرای احکام اینگونه پرونده‌ها مجموعه‌ای از شعب در سطوح مختلف دادرسی برای رسیدگی‌های ویژه تعیین شدند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی افزود: بر این‌اساس و با هدف پیوستگی در اقدامات در زمینه مبارزه با جرائم و مفاسد اقتصادی تعداد ۴ شعبه بازپرسی، شعبه اظهارنظر، با نظارت مستقیم یکی از معاونان دادستان در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در نظر گرفته شد.

صادقی ادامه داد: همچنین یک شعبه دادگاه کیفری ۲ مشهد در محل دادگاه انقلاب اسلامی، یک شعبه دادگاه کیفری یک و نیز یک شعبه از شعب دادگاه تجدید نظر در ستاد دادگستری استان بدین منظور مستقر خواهند بود.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، وی با اشاره به اقدامات موفقیت‌آمیز مجموعه قضایی استان در زمینه برخورد با پرونده‌های مفاسد اقتصادی گفت: یکی از مسائلی که در این فرآیند پیگیری خواهیم کرد تسریع در اجرای احکام متهمان اینگونه پرونده‌ها است. به همین منظور یک شعبه ویژه برای احکام پرونده‌های مفاسد اقتصادی نیز در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.