۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
کد خبر: 762902

همدان - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان، و اعضای هیئت زینبیون(فعالان رسانه‌ای همدان) به مناسبت عید سعید غدیر خم در دفتر روزنامه قدس همدان حضور یافتند.

غدیر بزرگترین رسانه اسلام است

 دکتر مرتضی قائمی در دفتر روزنامه قدس همدان  اظهار کرد: بزرگ ترین رسانه و واقعه جهانی در تاریخ اسلام غدیر است و کل واقعه غدیر پیام‌رسانی هویتی،دینی و اعتقادی برای مسلمانان است و اهمیت این واقعه انقدر عظیم است که علامه امینی بیش از ۳۰ سال از عمر خود را جهت جمع‌آوری اسناد و جلوگیری از تحریف این واقعه صرف می‌کند.

قائمی افزود: ما امامی داریم که مسیحی شیفته شخصیت اوست، وجالب است که ادبا و اندیشمندان مسیحی نیز تأکید بسیاری بر واقعه غدیر دارند واقعه غدیر در بین شعرای مسیحی بازخورد بالایی دارد؛ اشعار آنها سراسر مفاهیم عاشقانه و عارفانه به شخصیت امام علی علیه‌السلام است.

وی در ادامه درباره اهمیت رسانه در جریان غدیر بیان کرد: مفهوم هنر و رسانه در دین عمیق و جهت‌دار است و باید توجه کنیم که در غیردینی هم نیز جهت‌دار است درحقیقت رسانه بی‌طرف وجود ندارد و هیچ رسانه‌ای بی‌هدف شکل نگرفته و فعالیت ندارد .

وی با بیان اینکه هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند ادعای بی‌طرفی کند چراکه همین ادعا خودش جهت‌گیری است، اظهار کرد: رسانه مبتنی بر مبانی و پیش‌فرض است و امروز هدف رسانه صرفا انتقال پیام نیست و تولید پیام بر انتقال پیام، انتخاب و گزینش سبقت گرفته است.

در پایان این جلسه اعضای هیئت زینبیون(فعالان رسانه‌ای همدان) با اهدای تابلو و پرچم منقش به نام حضرت علی علیه‌اسلام از سرپرست روزنامه سراسری قدس در استان همدان تقدیر کردند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.