محمد جواد آذری جهرمی می‌گوید ترسیم چارچوب برای فضای مجازی واجب است اما طرحی که مجلس آماده کرده به دلیل نوع نگاه و تفویض اختیاراتی که در آن دیده شده نمی‌تواند اهداف مندرج در آنرا محقق کند.

طرح مجلس نمی‌تواند اهداف تعریف شده را محقق کند/ نظرمان را به رئیس مجلس و رئیس‌جمهور منتخب داده‌ایم

وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: اصل  اینکه بتوانیم چارچوب‌های حوزه فضای مجازی را تعریف و ترسیم کنیم یک ضرورت است اما نوع مواجهه و  پنجره‌ای که طرح مجلس به موضوع باز کرده و نوع تفویض اختیاراتی که در این طرح وجود دارد  از دید من به عنوان کسی که دست‌اندرکار این حوزه بوده‌ام و کار کرده‌ام نمی‌تواند  هیچ یک از اهداف آنرا محقق کند.

آذری جهرمی افزود: من مفصل در این باره سخن گفته‌ام و در فضای مجازی هم نوشته‌ام و به نظرم تخریب این پیش‌نویس که روی میز  قرار دارد و به عنوان آخرین نسخه منتشر شده بسیار زیاد و بیش از تصور است و انتظاراتی هم که از آن دارند برآورده نمی‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: اما در هر حال مجلس محترم این اختیار را به یک کمیسیون ویژه داده که این پیش‌نویس را بررسی کند و باید در کمیسیون ایرادهای آنرا رفع و تعدیل کرد.  چه با کمک کارشناسان فضای مجازی که خوشبختانه مجلس اعلام کرد ما پذیرشمان و و دیدگاهمان نسبت به  انتقادات باز است و جلسات کمیسیون را هم به صورت شفاف برگزار می‌کنیم و چه با کمک کارشناسان مرکز پژوهشها و حتی کارشناسان دولت.

وی افزود: در دو هفته‌ای که از کار وزرا باقی مانده تا اعضای دولت بعدی مشخص و منصوب شوند ما همه نوع مساعدت را خواهیم داشت تا انشاالله قانونی تصویب شود که به خیر و صلاح مردم باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اینکه وزارت ارتباطات رسما و کتبا نظرات و نقدهای خود را به کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد این طرح داده است یا نه، گفت:  ما در این باره نظرمان را  در نامه مفصلی هم به آقای قالیباف اعلام کرده‌ایم، هم به  رئیس جمهور منتخب ارجاع دادیم، هم به مرکز پژوهشها و هم به  دبیرخانه شورایعالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی و امیدواریم که مورد استفاده مطلوب قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.