محمد اسلامی گفت: در ساخت مسکن موفق عمل کردیم اما در کنترل قیمت آن نتوانستیم موفق باشیم و بحران اقتصادی تورم را بر حوزه مسکن تحمیل کرد.

 در کنترل قیمت مسکن ناتوان بودیم

وزیر راه و شهرسازی در گفتوگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: تلاش من در حدود سه سالی که مسئولیت داشتم، این بود که بتوانیم با برنامه‌های اجرایی که طراحی کرده بودیم و عملیاتی کردن آن، فاصله میان تولید مسکن و تقاضا برای آن را کاهش دهیم و امید داشتیم سیستم مدیریت اقتصادی کشور هم در این جنگ اقتصادی و روانی که در کشور رخ داد، بتواند به تحقق این برنامه کمک کند به‌ویژه که بخشی از این تورم جنبه روانی داشت و با تدبیر درست می‌شد مانع از آن شد، اما مدیریت اقتصادی کشور در این مسیر موفق نبود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تدابیری که در سیزدهم اتخاذ خواهد شد این فضا و جو روانی هم کنترل شود، گفت: ساخت مسکن الحمدلله برنامه موفقی بود و ما هم اکنون در 10 هزار  نقطه کشور بالغ بر 530 پروژه فعال داریم. اما قیمت ها در داخل بازار  باید مهار می‌شد که دولت دوازدهم در این زمینه موفق نبود.

 محمد اسلامی با اشاره به اینکه این حوزه صرفا در حیطه اختیارات و توان وزارت مسکن و شهرسازی نبود و نیاز به همراهی و همکاری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف داشت که به خوبی محقق نشد، گفت: این مشکل ناشی از چالش‌ها و بحران اقتصادی و تحریم ها بود که به بخش مسکن و شهرسازی تحمیل شد و ما متحمل عوارض آن بودیم و حل این مشکل نیازمند اصلاح ساختار اقتصادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.