فرماندار سرخس با اعلام وضعیت قرمز نسبت به روند صعودی مبتلایان به کرونا در این شهرستان هشدار داد و گفت: اگر مردم رعایت نکنند با کمبود امکانات و تجهیزات درمانی مواجه خواهیم شد.

هشدار درباره روند صعودی مبتلایان به کرونا در سرخس

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رجبی مقدم  عنوان کرد: به دلیل افزایش چشمگیر بیماران مبتلا به کرونا در روزهای اخیر، شهرستان سرخس همزمان با بسیاری از نقاط استان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌ است و از مهمترین دلایل آن، قدرت انتشار سریع ویروس دلتا و کم‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر است.

رجبی مقدم اظهار کرد: در حال حاضر از تمام ظرفیت‌های بیمارستان لقمان بهره‌ گرفته‌ایم و تمامی امکانات و ظرفیت‌ها به کار گرفته‌ شده‌اند و برای مدیریت بهتر شرایط از امکانات و تجهیزات سایر دستگاه‌ها نیز کمک گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در شرایط عادی تعدادی از بیماران سرخس را به مشهد منتقل می‌کردیم ولی در شرایط موجود، وضعیت مشهد اصلا خوب نیست و به دلیل رشد بیشمار بیماران بستری در بیمارستان‌های مشهد، فعلا نمی‌توانیم بیماران را به مشهد اعزام کنیم.

رجبی مقدم ادامه داد: در حال حاضر هر شهرستان باید با اتکا به تجهیزات و امکانات خودش با بیماری مقابله کند چون در اکثر نقاط استان وضعیت وخیم است و علاوه بر تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها، کادر درمان نیز بیش از پیش خسته‌ شده‌اند لذا همراهی و همکاری مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند بار زیادی را از دوش کادر درمان بردارد.

فرماندار سرخس برگزاری تجمعات و به خصوص برگزاری مجالس عروسی در هفته‌های اخیر را از مهمترین دلایل افزایش آمار مبتلایان در شهرستان سرخس ذکر کرد و گفت: در شهرستان سرخس مجالس عروسی به سبک و سیاق خود و با جمعیت بالا برگزار می‌شود و متاسفانه با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس دلتا و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شرایط موجود رقم خورده‌ است.

رجبی مقدم تأکید کرد: در حال حاضر کلیه مجالس عزا و عروسی ممنوع و یا محدود شده‌ است همچنین کلیه کلاس‌های آموزشی و فوق‌ برنامه، پارک‌ها، سالن‌های ورزشی و... تعطیل شده‌اند.

در یک هفته گذشته استقبال از واکسیناسیون بهتر شده است

وی در رابطه با روند واکسیناسیون در شهرستان سرخس گفت: در ابتدا خیلی از طرح واکسیناسیون استقبال نشد اما در یک هفته گذشته استقبال از واکسیناسیون بهتر شده و واکسیناسیون در شهرستان در حال انجام است.

وی گفت: برای واکسیناسیون یک سالن ورزشی در سطح شهر مجهز شده‌ است و کادر بهداشت و پزشک در این محل مستقر هستند و شهروندان با توجه به نوبت قبلی برای واکسیناسیون به این مکان مراجعه می‌کنند.

رجبی مقدم یادآور شد: علاوه بر رده‌های سنی اعلام شده از طریق جدول زمان‌بندی وزارت بهداشت، واکسیناسیون کادر آموزش و پرورش، همچنین کارکنان نفت و گاز که جزء مشاغل در معرض خطر هستند و تعدادشان هم در منطقه زیاد است، انجام می‌شود.

فرماندار سرخس گفت: در حال حاضر ۱۷ نفر در بیمارستان لقمان سرخس به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند و متأسفانه ۱۰۴ نفر نیز از ابتداء شیوع بیماری تا کنون جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

گفتنی است بنا بر آخرین به‌روز رسانی نرم‌افزار ماسک در ۱۶ مرداد ماه، شهرهای قوچان، درگز، کلات، چناران، گلبهار، بینالود، مشهد، سرخس، صالح آباد، فریمان، زبرخان، نیشابور، فیروزه، سبزوار، جغتای، ششتمد، بردسکن، کوهسرخ، خلیل‌آباد، گناباد، خواف، تایباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و کاشمر  در خراسان رضوی در وضعیت قرمز و قرمز تیره قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.