دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی گفت: جمعیت «طلایه‌داران معروف» رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به مردم مشهد گوشزد می‌کنند.

«طلایه‌داران معروف» رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به مردم مشهد گوشزد می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین،  مهدی رضایی اظهار داشت: دهه اول محرم، طبق رسالت اصلی امام حسین(ع)، تحت عنوان دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده و شعار امسال این دهه، قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر و مسئولان پاسخگو می‌باشد.

وی افزود: وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر در یک قانون شامل ۱۲ بند و ۴ تبصره تفصیلی ذکر شده است؛ وظایف این ستاد شامل ۳ موضوع اصلی سیاست گذاری، مطالبه‌گری و نظارت در کنار آموزش، فرهنگ‌سازی و ارائه الگوهای برتر رفتاری است.

رضایی با بیان اینکه مخاطب اصلی وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ادارات و سازمان‌های سطح استان هستند، گفت: وظایف اختصاصی در راستای امر به معروف و نهی از منکر به کلیه ادارات و سازمان‌ها توسط ما ابلاغ می‌شود که در طول سال در قالب برنامه‌های مختلفی تدوین و توسط ستاد استان مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ما در ستاد همین مسئله است که مباحث سیاست‌گذاری و مطالبه‌گری را به سازمان‌ها گوشزد و سپس پیگیری کنیم تا به نتیجه برسد.

وی افزود: در حوزه عملیاتی نیز اقدامات قابل توجهی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان صورت گرفته است؛ برای مثال در دهه اول ماه محرم، دو کار اصلی یعنی تنظیم شیوه‌نامه اجرایی امر به معروف و نهی از منکر برای سازمان‌ها، ادارات و نهادی های استان و همچنین دیگر اقدام ما تحت عنوان آمران سلامت با استفاده از ظرفیت طلایه‌داران معروف بوده است.

رضایی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارای ظرفیت گسترده مردمی به نام «طلایه‌داران معروف» است که شامل ۳۰ منطقه در سطح شهر مشهد است و حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر عضو این تشکیلات هستند؛ رزمایشی برای طلایه‌داران معروف تعریف شده با توجه به دهه اول محرم و جلسات و هیئات مذهبی که در سطح شهر فعال هستند، این افراد با حضور در این جلسات مردم را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دعوت خواهند کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم متاسفانه با کاهش روبه‌رو بوده است، گفت: طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه نیز مشغول خدمت رسانی در قالب رزمایش جهت دعوت مردم به رعایت این شیوه‌نامه ها هستند.

وی افزود: حوزه امر به معروف و نهی از منکر در افکار عمومی، محدود به بحث حجاب و عفاف است در حالی که این حوزه دارای گستردگی بسیار زیادی است؛ حجاب و عفاف در عین اهمیت بسیار زیادی که دارد، تنها یکی از موضوعات ستاد است و بخش بزرگی از مشکلات ما، چالش‌هایی است که مردم با آنها مواجه هستند و امیدواریم با کمک همه به ویژه اصحاب رسانه، یک به یک این معضلات را از بین ببریم.

رضایی همچنین درباره گشت ارشاد مسئولان که توسط آیت‌الله رئیسی، اعلام شده بود، اظهار داشت: با توجه به رای مردم به دولت انقلابی و انتخاب مدیران متعهد و انقلابی، تکرار مشکلاتی که در گذشته با آن‌ها روبه‌رو بودیم، بعید به نظر می‌رسد؛ اما این مسئله در دستور کار است و باید با کمک هم مسئولینی که از انجام وظایف غفلت می‌کنند، توجیه کنیم تا اعتمادی از بین رفته است را بازگردانیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی ‌گفت: جلسات خوبی با نمایندگان ششمین دوره شورای ‌شهر مشهد برگزار کردیم و طی این نشست‌ها مقرر شد دبیرخانه مشترکی میان ستاد امر به معروف و نهی از منکر و کمیسیون فرهنگی شورا تشکیل شود تا با استفاده از راهکارهای اجرایی و عملیاتی مباحثی مانند معتادین متجاهر، کودکان کار و ... را حل و رفع کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.