معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مراکز بیمارستانی تزریق "رمدسیویر" به بیماران سرپایی در مشهد به ۶ مرکز افزایش یافت.

مراکز تزریق رمدسیویر در مشهد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین،  شاپور بدیعی گفت: برخی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیاز به بستری دائم در بیمارستان‌ها ندارند و تنها نیازمند داروی تزریقی رمدسیویر هستند.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات مناسب به این دسته از بیماران، در حال حاضر بیمارستان های ناظران در قاسم آباد، بیمارستان جوادالائمه (ع) در بلوار وکیل آباد، بیمارستان بنت الهدی در خیابان بهار، بیمارستان امام سجاد(ع) در بزرگراه شهید آوینی،  بیمارستان ثامن الائمه (ع) ناجا در عدل خمینی و بیمارستان رضوی در بزرگراه آزادی مشهد به عنوان مراکز بیمارستانی تزریق رمدسیویر در این شهر تعیین شده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اجرای این طرح بیمارستان رضوی مشهد به صورت ۲۴ ساعته و سایر بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات رمدسیویر نیز از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه فعال هستند.

وی افزود: رمدسیویر یک داروی بیمارستانی است و از این طریق زیرپوشش تعرفه‌های بیمه‌ای قرار می‌گیرد که با اجرای این طرح فشار و بار مراجعه به بیمارستان های ارجاعی کرونا کاسته می‌شود.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.  

هم اینک ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر را در کشور گرفته است. همچنین سه میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.