همدان- معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان، از تغییر کاربری اراضی باغ‌ها در همدان اظهار نارضایتی کرد و گفت: فقدان آگاهی‌های عمومی اصلی‌ترین علت وقوع جرم تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در استان همدان است.

پیشگیری از تغییر کاربری اراضی باغ‌ها در همدان مطلوب نیست

به گزارش قدس آنلاین ، عباس نجفی اظهار کرد: وضعیت مطلوبی در زمینه پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در استان مشاهده نمی‌شود و همچنان با افزایش تغییر کاربری‌ این اراضی در استان، مواجه هستیم.

نجفی افزود: نبود آگاهی عمومی از عمده دلایل بروز این جرم بوده و متولیان امر به ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان باید نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص اقدام کند همچنین استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی، دهیاران و شورای اسلامی شهر و روستا در راستای آگاه‌سازی اقشار مردم، بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: نیاز مردم به فضای سبز و تفرجگاه‌ها، سوء استفاده زمین خواران از عدم آگاهی عموم جامعه، طولانی بودن فرآیند اخذ مجوز، عدم اجرای قوانین مربوطه از سوی متولیان و دست اندرکاران و کوتاهی برخی از مسئولین در اجرای قلع و قمع غیرمجاز ساخت‌ و سازها، از دیگر علل بروز جرم است.

نجفی با بیان اینکه برخورد با متخلفین جرائم کلان و سنگین‌تر باید در اولویت بالا قرار بگیرند، گفت: اجرای دقیق قانون منع خرید و فروش اراضی زارعی بدون مجوز مسکونی برای حل مشکل مسکن در استان و در نهایت هماهنگی و همراهی همه دستگاه‌های متولی برای مبارزه با تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در استان، از راهکارهای پیشگیری از وقوع این جرم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.