معاون بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از اهداء پرچم متبرک عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اهدایی آستان قدس رضوی به هیئت بزرگ و تجمع صدها هزار نفری شیعیان در شهر استانبول خبر داد

اهداء پرچم عزاداری سید الشهدا(ع) به شیعیان شهر استانبول

به گزارش قدس آنلاین،  سید محمد ذوالفقاری با اشاره به این خبر اظهار کرد: معاونت بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای تحقق راهبردهای آستان قدس در حوزه بین‌الملل برنامه‌ای تحت عنوان «دیپلماسی زیارت» را در دستورکار خود قرار داده است که با هدف برجسته‌سازی نام و نشان حضرت امام رضا(ع) در فضاهای عمومی جهان اسلام، به حضور در مجامع و رویدادهای بین‌المللی می‌پردازد.
وی اظهار کرد: در همین راستا یکی از برنامه‌های ما حضور در کشور ترکیه و دیدار با شیعیان شهر استانبول بود که همزمان با هفتمین روز از ایام ماه محرم صورت گرفت؛ در این مراسم پرچم متبرک حرم حضرت رضا(ع) ویژه عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به هیئت مدیره زینبیه استانبول اهدا شد.
ذوالفقاری در این مراسم طی سخنانی بر اهمیت پاسداشت و زنده نگه‌داشتن یاد عاشورا و سید الشهداء از طریق عقلی و همچنین با استفاده از ابزار احساسات، همچون عزاداری، شعر،   نوحه‌خوانی و مرثیه‌خوانی تاکید کرد.
معاون بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه به اهمیت بندگی در راه خدا که سیدالشهدا(ع) مصداق بارز بندگی برای خدای رحمان و رحیم است، اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های بندگی خدا که امام حسین(ع) در شب و روز عاشورا به آن سفارش کرده، توجه به عبادت و نماز است.
در پایان این مراسم، شیخ صلاح الدین؛ رهبر شیعیان ترکیه با تحویل گرفتن پرچم متبرک عزای سیدالشهدا(ع) از تولیت حرم حضرت رضا(ع) تشکر و مراتب قدردانی خود را از این اقدام آستان قدس رضوی اعلام کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.