رئیس پلیس راه کشور از کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی سفرها در کشور همزمان با دومین روز از اعمال ممنوعیت‌های کرونایی خبر داد.

کاهش ۳۵ درصدی سفرها در دومین روز از اجرای ممنوعیت‌های کرونایی

به گزارش قدس آنلاین،  سرهنگ هادی امیدوار امروز در حاشیه بازدید از جاده‌های استان گلستان با اشاره به اعمال ممنوعیت‌های سفر در همه جاده‌های کشور اظهار داشت: روز گذشته  شاهد حجمی از ترافیک در برخی استان‌ها از جمله قزوین، گیلان، مازندران، خراسان رضوی، اصفهان و شیراز بودیم که این ترافیک به علت سفرهایی بود قبل از ممنوعیت کنونی انجام شده بود، این خودروها در لایه‌های کنترلی این استان‌ها کنترل و اغلب به مبدا برگشت داده شدند.

وی درباره نتیجه اعمال ممنوعیت تردد در جاده‌های کشور گفت: طبق آخرین آماری که صبح امروز داشتم از روز گذشته در تمامی استان‌ها کاهش سفر را داریم و فقط افزایش محدود سفر را در آزادراه قم ـ کاشان داشتیم که احساس می‌شود به علت تعدد شهرهای بومی که در آن مسیر وجود دارد، اتفاق افتاده باشد.

رئیس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: از روز گذشته تاکنون تقریبا بین ۳۰ تا ۳۵ درصد ترددهای غیربومی در طول راه های کشور کاهش یافته است. در استان مازندران تا ۵۰ درصد کاهش سفر از دیروز به ثبت رسیده است. در گیلان و خراسان رضوی هم شاهد کاهش ۳۰ درصدی تردد در ورودی‌ها هستیم.

وی با اشاره به بازدیدش از جاده‌های استان گلستان گفت: در گلستان پلاک اغلب خودروها مربوط به درون استان است و پلاک غیربومی کم دیده می‌شود که باید از مردم برای همراهی آنان تشکر کنیم.

سرهنگ امیدوار تأکید کرد: در تمامی استان‌ها در چند مقطع این کنترل‌ها ایجاد شده است و اگر هموطنی از مسیرهای فرعی یا مسدود نشده عبور کرد اطمینان داشته باشد که در لایه‌های بعدی حتما اعمال قانون می‌شود. ممکن است برخی خودروها حتی چندین یا چندصد کیلومتر پیمایش مسیر داشته باشد اما در لحظه آخر جلوی آنها گرفته می‌شود و برگشت داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: علاوه براین همه سامانه‌های کنترلی و ثبت تخلف پلیس، اعمال قانون خودروهای متخلفی که به هر طریقی از این لایه‌های کنترلی عبور کردند را انجام خواهند داد. ضمن اینکه همه مجوزهای تردد صادر شده قبل از ۲۴ مرداد باطل است و اگر افراد با این مجوزها تردد کنند اعمال قانون می‌شوند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.