مدیر عامل انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی گفت: یکی از فروشگاه‌های اصلی به‌نشر در ابتدای خیابان رازی و نزدیک به بیمارستان و داروخانه امام رضا(ع) به صورت موقت به عنوان شعبه شماره دو داروخانه امام خمینی(ره) به محلی برای توزیع داروها و اقلام بهداشتی ویژه بیماران کرونایی اختصاص پیدا خواهد کرد.

استفاده از یک کتابخانه در مشهد به عنوان داروخانه ویژه بیماران کرونایی

به گزارش قدس آنلاین، حسین سعیدی در رابطه با اقدامات انتشارات و فروشگاه‌های به‌نشر در راستای مقابله با بیماری کرونا با بیان این‌که چند اقدام مهم در مجموعه انتشارات به‌نشر در رابطه با مقابله با کرونا انجام شده، اظهار کرد: با توجه به تاکیداتی که تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر بسیج امکانات و استفاده از تمام ظرفیت‌های آستان قدس رضوی برای مقابله با موج پنجم کرونا داشتند و با توجه به این‌که مراجعات مردمی به داروخانه حضرت امام خمینی(ره) و بیمارستان امام رضا(ع) بسیار زیاد بود و مشکلات جدی را برای توزیع دارو و برخی از مواد غذایی ایجاد کرده بود، با هماهنگی‌هایی که با موسسه خدمات دارویی رضوی انجام دادیم، یکی از فروشگاه‌های اصلی به‌نشر در ابتدای خیابان رازی و نزدیک به بیمارستان و داروخانه امام رضا(ع) را تخلیه کردیم و قرار شد که به صورت موقت فضای آن به عنوان شعبه شماره ۲ داروخانه امام خمینی(ره) به محلی برای توزیع داروها و اقلام بهداشتی ویژه بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: همچنین نخستین اقدامی که در همان ماه‌های اولیه شیوع بیماری کرونا توسط مجموعه انتشارات به نشر انجام شد، توزیع مواد ضدعفونی و ماسک‌هایی بود که مجموعه‌های ستاد اجرایی فرامین حضرت امام(ره) تولید کرده بودند. در آن مقطع کلیه فروشگاه‌های به نشر که شامل ۴۰ شعبه در کشور بود را در اختیار این کار قرار دادیم و در سایت مربوطه که مردم به آن مراجعه می‌کردند، فروشگاه‌های به نشر به عنوان مرکز توزیع ماسک و مواد ضدعفونی قرار داشت.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر خاطرنشان کرد: در این راستا از زمانی که موضوع قرنطینه و خانه‌نشینی افراد مطرح بود نیز به‌نشر جزو اولین مجموعه‌هایی بود که طرح ارسال کتاب به صورت رایگان به منازل را انجام داد که همچنان ادامه دارد و با سفارشاتی که از طریق تلفن و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، کتاب‌ها را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مخاطبان ارسال می‌کنیم.

سعیدی در رابطه با وظیفه اهالی کتاب در شرایط کنونی، اضافه کرد: مهم‌ترین وظیفه اهالی فرهنگ، کتاب و رسانه این است که فرهنگ‌سازی کنند تا توصیه‌ها و دستورالعمل‌هایی که از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ می‌شود به خوبی رعایت شود و خود نیز پایبند به این موضوع باشند. باید همه دست به دست یکدیگر دهیم تا هرچه زودتر بیماری کرونا از بین برود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.