آمریکا و گروه‌های وابسته به آن تصور می‌کنند که می‌توانند ملت ایران را از ادامه راه امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا بازدارند اما این اقدامات تروریستی و مظلومیت و حقانیت مردم ما را مشخص‌تر می‌کند.

هتک حرمت حرم مطهر امام رضا(ع) و شهادت زائران در روز عاشورا

به گزارش قدس آنلاین، مجاهدین خلق که از ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ با هجوم مسلحانه به مردم و پس از آن با ترورهای متعدد سعی در سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و به دنبال اهداف امریکا کار را پیش می‌بردند در سال ۱۳۷۳ با بمب‌گذاری در حرم مطهر امام رضا(ع) یکبار دیگر دست به قتل‌عام و ریختن خون مردم بی‌گناه زدند.

همزمان با سالروز عاشورای حسینی و در حالی که هزاران تن از زائران و مجاورین حضرت ثامن‌الائمه امام رضا علیه‌السلام در حرم مطهر آن حضرت مشغول عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بودند و صدها تن از مشتاقان در کنار ضریح شریف امام رضا علیه‌السلام گرد آمده و سرگرم دعا و نیایش بودند. یک بمب نسبتاً قوی از سوی عوامل وابسته به استکبار جهانی و منافقین منفجر شد و گروهی از مشتاقان آن حضرت به خاک و خون کشیده شدند. بدنبال این انفجار حدود ۳۰۰ تن از زائران و مجاورین عزاداران آن حضرت را در روز عاشورای حسینی شهید و مجروح کرد.

روزنامه کیهان یک روز پس از وقوع این حادثه (۳۱ خرداد۱۳۷۳) چنین گزارش داد: «این جنایت هولناک و بی‌سابقه در پی انفجار یک بمب حدود ۵ کیلوگرم وزن داشت در ساعت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر روز گذشته دوشنبه روی داد. بر اثر انفجار این بمب ۲۵ تن شهید و حدود ۲۹۰ نفر مجروح شدند.

این گزارش حاکیست در محل روضه منوره بالای سر حضرت و در پای ستونی کار گذاشته شده بود بر اثر انفجار بمب خساراتی به روضه منوره وارد و تعداد زیادی از قرآن‌ها با خون مردم بی‌گناه و بی‌دفاع آغشته گردید».

اظهارات شاهدان فاجعه خونین عاشورای مشهد

خبرنگار روزنامه کیهان عصر روز وقوع حادثه با حضور در بیمارستان امدادی مشهد با تعدادی از مجروحان حادثه به گفتگو پرداخت.

یکی از مجروحین به نام رسول تبرک از خدام حرم گفت: «در حالیکه پشت بام حرم بودیم ناگهان صدای انفجار مهیبی را شنیدیم و پس از لحظاتی متوجه شدم از سر و صورتم خون جاری شده است».

اصغر پریشان ۲۵ ساله که از کرمان برای زیارت مشهد آمده و بر اثر انفجار بمب از ناحیه پا و سر مجروح گردیده، شدت انفجار را وحشتناک و بی‌سابقه ذکر کرد و گفت: «دشمنان اسلام خیلی بی‌شرف هستند که در کنار مرقد امام رضا علیه‌السلام اقدام به بمب‌گذاری می‌کنند».

یکی از شاهدان حادثه نیز گفت: «در حالیکه سرگرم نیایش بودم، ناگهان صدای انفجار مهیبی که محوطه داخل حرم را به لرزه درآورد شنیدم و سپس صدای ناله و ضجه زنان و کودکان بلند شد».

وی عوامل این جنایت هولناک را نوکران جیره‌خوار استکبار و منافقین کرد.

محمد داوودی که زمان انفجار در منتهی‌الیه روضه منوره مشغول نماز بود گفت: «پس از شنیدن صدای مهیبی شاهد بودم که جمعی از زائران در خون خود غلطیدند و فریاد یا حسین و یا امام رضا به یکباره در فضا پیچید».

جواد حقیقی که از شیراز برای زیارت مرقد مطهر امام رضا علیه‌السلام به مشهد آمده است گفت: «اکثر شهدای این واقعه در حین نماز جان خود را از دست دادند».

وی افزود: «به دنبال این حادثه تعداد زیادی قرآن، کتاب‌های دعا و زیارت‌نامه آغشته به خون در روضه منوره پراکنده بود».

محمد مجاب استاد دانشگاه از مجروحین حادثه که در بیمارستان قائم مشهد بستری است گفت: «از وضعیت فرزند پنج ساله خود که در زمان انفجار بمب وی را همراهی می‌کرده بی‌خبر است».

وی که اهل یزد است از مسئولین خواست به طور جدی مساله شناسایی عوامل این حادثه هولناک را دنبال کند و آنها را به مجازات برسانند و گفت: «نمی‌توانم صحنه‌های هولناک جنایت امروز را تشریح کنم».

زینب صابری اهل ساری که پسرش در این واقعه به شهادت رسیده و شوهرش نیز زخمی شده است معتقد است: «منافقین بار دیگر با این جنایت آشکارا اعلام کردند که پیرو یزید و شمر و سایر دشمنان اسلام هستند».

مهدی الماسی اهل نیشابور که به شدت از ناحیه سر آسیب دیده است گفت: «اینگونه وقایع نتیجه حمایت امریکا از گروه‌های تروریستی است». وی ادامه داد: «آمریکا و گروه‌های وابسته به آن تصور می‌کنند که می‌توانند ملت ایران را از ادامه راه امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا بازدارند اما این اقدامات تروریستی و مظلومیت و حقانیت مردم ما را مشخص‌تر می‌کند».

زیبا دلارام زن ۵۰ ساله زابلی از مجروحین این جنایت ددمنشانه که به همراه دختر و داماد خود برای زیارت و شرکت در مراسم عزاداری عاشورا به مشهد سفر کرده در حالی مجروح جنایات منافقین شد که مشغول قرائت و زیارت حضرت امام رضا علیه السلام بود.

وی که از ناحیه سر و کتف مجروح شده است گفت: «ای کاش می‌مردم و شاهد بی‌حرمتی به ساحت مقدس و حرم امام معصوم علیه‌السلام نبودم».

مجید صفایی کودک هشت ساله مشهدی از دیگر مصدوم این جنایت دشمنان معنویت است ناحیه صورت و سینه مجروح شده است. پدر مجید می‌گوید: «هنگام انفجار من مشغول نماز بودم پسرم در کنار من نشسته بود».

منافقین انفجار بمب در حرم مطهر را به عهده گرفتند

منافقین انفجار بمب در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام را به عهده گرفتند. به گزارش خبرنگار ما یک تلفن‌کننده ناشناس که خود را سخنگوی گروهک تروریستی منافقین معرفی می‌کرد در تماس با دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مشهد مسئولیت انفجار بمب در حرم مطهر حضرت رضا علیه‌السلام را به عهده گرفت.

تلفن کننده که با لحن تند و ناسزاگویی ادعاهای خود را مطرح می‌کرد گفت: این انفجار به انتقام‌ خون آنچه او شهدای ۳۰ خرداد اعلام می‌کرد بوده است.

وی مدعی شد عوامل دیگری نیز در روزهای آینده علیه منافع رژیم نظام جمهوری اسلامی انجام خواهد داد. این تلفن کننده با پرخاش و ناسزاگویی به مسئولین تلفن را قطع کرده است.

روزنامه کیهان در ادامه گزارش خود افزود: پیکرهای پاک شهدای جنایت حرم مطهر حضرت رضا علیه‌السلام فردا چهارشنبه در مشهد تشییع خواهد شد.

گفتنی است، بدنبال انفجار بمب در بارگاه هشتمین پیشوای شیعیان جهان که به شهادت مظلومانه ده‌ها تن از عزاداران حسینی منجر شد، رهبران، شخصیت‌ها، سازمان‌ها، گروه‌ها و مسلمانان در دیگر کشورهای مسلمان و غیرمسلمان جهان با ارسال بیانیه‌ها و تلگراف‌های تلسیت به محضر مقدس مقام معظم رهبری و رئیس‌حمهوری، تاسف، تالم و انزجار خود را از این اقدام سبعانه منافقین جنایتکار اعلام کردند و خواستار اشد مجازات برای عاملین این عمل تروریستی و ضد انسانی شدند.

انتشار خبر در روزنامه قدس

روزنامه قدس در گزارشی در نسخه شماره ۱۸۷۶ خود مورخ دوم تیرماه سال ۱۳۷۳ مطابق با سیزدهم محرم‌الحرام می‌نویسد:

از بی‌سابقه‌ترین تشییع تاریخ مشهدالرضا حاکی است پیکر پاک ۲۴ شهید مظلوم فاجعه دردناک و جانسوز هتک حرمت حرم مطهر حضرت ثامن‌الائمه(ع) که به دست جنایتکار منافقان کوردل در روز عاشورا و در جوار مضجع منور رضوی به لقاءالله پیوستند، صبح دیروز باشکوه خاص و کم نظیری در مشهد مقدس تشییع شد.

پیکر گلگون کفن این عزیزان از مقابل بنیاد شهید در مسیر بولوار و چهارراه شهید مدرس (چهار طبقه سابق)، خیابان‌های شهید دیالمه و خسروی نو و میدان بیت المقدس (فلکه آب سابق) به طرف بارگاه نورباران رضوی بر دوش ده‌ها هزار تن از زائران و مجاوران آقا علی بن موسی الرضا(ع) تشییع گردید.

در ادامه این گزارش آمده است: پیکر مطهر و به خون خفته شهدای مشهدی پس از طواف مرقد مطهر هشتمین پیشوای شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بر اساس موافقت تولیت آستان قدس رضوی به صورت رایگان در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر به خاک سپرده شد و شهدای زائر نیز به شهرستان‌های مربوط انتقال یافتند و پیکر عالم مصطفی، زائر پاکستانی هم به کشورش انتقال خواهد یافت.

اکنون و در بیست و هفتمین سالگرد فاجعه هولناک انفجار بمب در بارگاه مطهر رضوی که در روز عاشورا و به دست جنایتکار منافقین کوردل به وقوع پیوست یاد و خاطره همه شهیدان گلگون کفن این جنایت را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.