معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روند ابتلای به کرونا در استان خراسان رضوی در بخش سرپایی با شیبی کند در حال کاهش است.

فروکش تدریجی شمار مبتلایان سرپایی کرونا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان افزود: متوقف شدن افزایش تعداد مبتلایان کرونا در خراسان رضوی طبق بررسی های انجام شده طی هفته گذشته حاصل شده است.

وی بیان کرد: در این مدت آمار بستری شدگان جدید کرونایی نیز از ۹۰۰ به ۷۵۰ نفر در روز کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: اگر روند تعداد مبتلایان در خراسان رضوی در هفته های آینده نیز ادامه یابد، می توان مدعی شد که این استان از قله موج پنجم گذر کرده  است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: این در حالی است که رسوب بیمار و بیماران بدحال کرونایی در بیمارستان‌های استان افزایش یافته است.
دکتر قلیان افزود: مشکل احتمالی هفته آینده کمبود تخت های مراقبت های ویژه با توجه به افزایش بیماران بدحال کرونایی خواهد بود که امیدواریم طبق قول وزیر بهداشت در سفر اخیر خود به مشهد، وعده تجهیز ۱۰۰ تخت آی. سی. یو در این کلانشهر تحقق یابد.

وی از شبانه روزی شدن ۵۰ درصد از مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مشهد خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۱ مرکز منتخب کرونا در بخش پذیرش بیماران سرپایی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند.
وی گفت: مشکل کمبود اکسیژن در مشهد و خراسان رضوی با دستور استاندار و حمایت تمام سازمانها و نهادها و همکاری نیروهای نظامی و امنیتی برطرف شده است.

از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲۷ شهرستان در وضعیت قرمز و پنج شهرستان در وضعیت نارنجی رونایی هستند و یک شهرستان در شرایط زرد قرار دارد.  

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۵ نفر در کشور بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

در این مدت ۳۹ هزار و ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ نیز شناسایی و چهار هزار و ۸۷۱ نفر از آنها بستری شدند.

اکنون مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۷۹۶ هزار و ۳۷۷ نفر رسیده و مجموع جان باختگان کرونا نیز به ۱۰۴ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.    

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.