سرپرست انتقال خون خراسان رضوی از کاهش شدید ذخایر خونی استان خبر داد و از مردم خواست در چنین شرایطی بیماران نیازمند به خون را تنها نگذارند.

 کووید۱۹ نفس ذخایر خونی خراسان رضوی را هم به شماره انداخت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید حمیدرضا اسلامی گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان رو به کاهش است و کلیه پایگاه‌های اهدای خون فعال هستند؛ چشم‌های منتظری هستند که فقط با اهدای خون ما، ادامه زندگی برایشان میسر می‌شود.

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی افزود: پس از شیوع گسترده ویروس کووید۱۹ در سطح استان به ویژه مشهد و از آنجایی که این اداره کل پشتیبان ۶۲ مرکز بهداشتی و درمانی است، مراجعات اهداکنندگان به شدت کاهش یافته است و با توجه به نیاز مبرم به خون و فرآورده‌های خونی سالم در بیمارستان‌های استان اکنون این مراکز کمبود شدید ذخایر خون دارد و با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خون سالم نیاز ضروری برای تمام افراد به‌ویژه بیماران محسوب می‌شود و مصدومان حوادث ترافیکی ، مادران باردار و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی سالم دارند.

اسلامی یکی از علل کاهش ذخایر خون با توجه به کاهش اهدا خون را باور غلط انتقال ویروس کرونا از این طریق دانست و متذکر شد: ویروس کووید۱۹ یا همان کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متاسفانه یک تصور غلط در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار دارد.

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی خاطرنشان کرد: افراد مومن، خیّر و نوع‌دوست در چنین شرایطی بیماران و نیازمندان به خون و انواع فرآورده‌های خونی را تنها نگذارند بلکه با مراجعه به مراکز انتقال خون باعث برطرف شدن نیاز بیمارستان‌ها و بیماران بویژه افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطان شوند.

 
وی پایگاههای فعال اهدای خون در سطح شهر مشهد را به شرح ذیل اعلام کرد:
پایگاه اهدای خون ثامن : پارکینگ شماره ۴ سابق حرم مطهر ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست 
پایگاه امام رضا(ع): میدان تقی آباد - ابتدای خیابان دانشگاه  
پایگاه امید: خیابان شیرازی - نبش شیرازی ۳ - مجتمع تجاری اقامتی امید - طبقه منهای ۱  
پایگاه شهید سلیمانی (میلاد): آزاد شهر - چهارراه میلاد - بین استقلال ۲ و ۴  
پایگاه شهید کریمی: قاسم آباد - چهارراه مخابرات - شریعتی ۲۸ 
پایگاه مهر: بلوار ابوطالب- نبش ابوطالب ۳۳   

اسلامی به همراه داشتن کارت ملی و ماسک جهت اهدای خون را الزامی دانست و از اهداکنندگان خواست از آوردن همراه جدا خودداری کنند.

گفتنی است بر اساس این گزارش پایگاه امام رضا(ع) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه‌ها در نوبت صبح از ۷ و ۴۵ دقیقه الی ۱۳  آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود و در نوبت عصر از ۱۴ تا ۱۸ و ۴۵ دقیقه فعال هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.