جانشین فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مشکل خاصی در مرزهای شرقی کشور نداریم و با کمال احترام با اتباع افغانی که به مرزهای شرقی مراجعه می‌کنند رفتار می‌شود.

مشکلی در مرزهای شرقی کشور نداریم/ مراجعه روزانه ۲۰۰۰ افغان به مرز

به گزارش قدس آنلاین، سردار جلال ستاره ظهر امروز  در آئین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر استانی سرشار از افتخار و دلیرمردی و رشادت است و تاریخی درخشان در عرصه مقاومت در مقابل بیگانگان دارد.

وی با اشاره به اینکه تأمین معیشت مردم ساحل‌نشین یک ضرورت است اضافه کرد: مرزبانی ناجا چندین طرح مهم برای کمک به معیشت ساحل‌نشینان دارد که از جمله آنها می‌توان به ساماندهی شناورها سفاری و تجاری اشاره کرد.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به فعال شدن تعاونی لنج‌داران تجاری و سفاری بیان کرد: در راستای توجه بیشتر به شناورهای سنتی در بنادر باید به بخشی از صادرات و واردات کالاها به تعاونی لنج‌داران واگذار شود.

لزوم تجمیع بنادر

وی تجمیع بنادر را ضروری دانست و تاکید کرد: به فاصله هر هشت مایل دریایی یک حوضچه و بندر استقرار دارد و کنترل این حجم حوضچه قدری مشکل است و با تجمیع بنادر می‌توان خدمات به شناورها و فعالیت شناورهای تجاری را افزایش داد.

سردار ستاره بر ساماندهی شناورهای صیادی به منظور حفظ ذخایر دریایی را ضروری دانست و بر لزوم توسعه و تقویت اجرای طرح‌های آبزی‌پروری در استان‌های ساحلی از جمله بوشهر تاکید کرد.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا به اهمیت بالای امنیت در خلیج فارس اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت‌های مهم ما حفظ امنیت پایدار در منطقه خلیج فارس است که تعامل خوبی با کشورهای منطقه در این زمینه داریم.

وی یکی دیگر از اولویت‌ها را مقابله جدی با قاچاق کالا و مواد مخدر دانست و اضافه کرد: سوداگران مسیر قاچاق را از خشکی به سمت دریا تغییر داده‌اند و به همین دلیل مقابله با قاچاق در خلیج فارس اهمیت فراوانی دارد.

مراجعه روزانه ۲۰۰۰ افغان به مرز ایران

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا در مورد شرایط افغانستان و افزایش مهاجرت به کشورهای مختلف بیان کرد: مشکل خاصی در مرزهای شرقی کشور نداریم و با کمال احترام با اتباع افغانی که به مرزهای شرقی مراجعه می‌کنند رفتار می‌شود.

وی با ابراز هم‌دردی با مردم افغانستان خاطرنشان کرد: تقاضا داریم که مردم افغانستان بدون توجه به تبلیغات دیگران به مرزها مراجعه نکنند و در کشور خودشان بمانند تا ان‌شاءالله مشکلاتشان برطرف شود.

سردار ستاره با اشاره به مراجعه روزانه حدود دو هزار نفر به مرزها برای ورود به ایران تصریح کرد: با کمال تکریم و احترام با مهاجران افغانی به مرزهای ایران مراجعه می‌کنند برخورد می‌شود و غالباً به کشور خودشان برگردانده می‌شوند.

در این مراسم پس از تقدیر و تکریم سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد، سرهنگ یدالله شرفی به‌عنوان فرمانده مرزبانی استان بوشهر معرفی شد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.