دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که این تعداد در ۲۹ مردادماه سه هزار و ۸۶۰ نفر بوده است و نشان از افزایش تعداد بیماران بهبودیافته کرونایی دارد.

 تعداد بیماران بهبودیافته کرونایی خراسان رضوی در حال افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر انجیدنی اظهار کرد: هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند، این در حالی است که این تعداد در ۲۹ مردادماه سه هزار و ۸۶۰ نفر بوده است و تعداد بیماران بهبود یافته کرونایی در حال افزایش است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روز گذشته ۶۳۳ بیمار جدید کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند.

وی تعداد بیماران بدحال و بستری در بخش‌های مراقبت های ویژه خراسان رضوی را ۶۸۶ نفر عنوان و بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی آحاد مردم برای خروج کامل از موج پنجم کرونا تاکید کرد.

انجیدنی گفت: بر اساس گزارش معاونت غذا و داروی این دانشگاه بیش از ۲۱۳ هزار ویال رمدسیویر در مردادماه امسال مصرف شده است که نیمی از این تعداد برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها و باقیمانده در مراکز درمان سرپایی، کلینیک‌ها و درمان در منزل استفاده شده است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد حدود ۲۰ هزار بیمار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی اوج پیک پنجم از ظرفیت بستری موقت و درمان سرپائی با رمدسیویر استفاده کرده‌اند که این مسئله  کمک شایانی در مدیریت تخت‌های بیمارستانی در پیک پنجم به این دانشگاه کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۸۶۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.