هفتاد و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «ونیز» از فردا یک سپتامبر آغاز می شود.

جشنواره فیلم «ونیز» فردا کلید می خورد/ ایران بعد از سال‌ها نماینده ندارد

به گزارش قدس آنلاین، هفتاد و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «ونیز» در حالی فردا (یک سپتامبر) با نمایش فیلم تازه پدرو آلمودورا آغاز می شود که سینمای ایران برخلاف نزدیک به یک دهه گذشته هیچ نماینده ای در این رویداد ندارد. البته باید اشاره کرد در یکی از بخش های موازی و مستقل جشنواره با عنوان «هفته منتقدان ونیز» فیلم زالاوا  از ایران حضور دارد.

در جشنواره ونیز امسال که ریاست هیات داوران آن را بونگ جون-هو کارگردان سرشناس کره ای فیلم «انگل» برعهده دارد، ۲۱ فیلم در بخش رقابت اصلی حضور دارند که از مشهورترین این فیلم ها می توان به قدرت سگ جین کمپیون، «اسپنسر» پابلو لارین، «دست خدا» پائولو سورنتینو و «شمارنده کارت» پل شریدر اشاره کرد.

در این دوره از جشنواره سه سینماگر ایرانی مقیم کشورهای دیگر یعنی شیرین نشاط و شجاع آذری با فیلم «سرزمین رویاها» و آنا لیلی امیرپور کارگردان ایرانی-آمریکایی با فیلم «مونالیزا و ماه خونین» در فستیوال حضور دارند. شهرام مکری سینماگر شناخته شده ایرانی نیز به عنوان یکی از داورهای بخش افق های ونیز امسال به ونیز خواهد رفت.

در این دوره از فستیوال قرار است دو شیرطلای افتخاری به روبرتو بنینی فیلمساز و بازیگر نامدار ایتالیایی و جیمی لی کرتیس بازیگر زن فیلم «هالووین» اهدا شود.

از نکات عجیب این دوره فستیوال غیبت فیلم «تراژدی مکبث» جوئل کوئن است که گفته شده به جشنواره فرستاده و از سوی مسئولان فستیوال رد شده است. البته برای اطمینان از کیفیت فیلم جدید جوئل کوئن باید تا نزدیک به سه هفته دیگر و آغاز جشنواره نیویورک منتظر ماند.

هفتادوهشتمین دوره جشنواره ونیز قرار است بین روزهای یک تا ۱۱ سپتامبر برگزار شود.

منبع: صبا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.