مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت رنگ‌بندی‌ شهرستان‌ها نماز جمعه این هفته هم در بیرجند برگزار نمی‌شود و اقامه این فریضه در سایر شهرستان‌های استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امکانپذیر است.

نماز جمعه پنجمین ماه در بیرجند برگزار نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حامد شاهبیکی افزود: براساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا، نماز جمعه در هر شرایط رنگ‌بندی برگزار می‌شود.

وی گفت: اقامه نماز در فضای باز و با جمعیت مشخص در شهرهای قرمز و نارنجی از الزاماتی است که باید مد نظر باشد و در حال حاضر امکان مدیریت جمعیت در مرکز استان وجود ندارد.

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با ائمه جمعه شهرستان‌ها این فریضه عبادی سیاسی در دیگر مناطق استان با بررسی وضعیت و نظر امامان جمعه برگزار خواهد شد.

وی گفت: در شهرستان‌هایی که نماز جمعه برگزار می‌شود، نمازگزاران و ائمه جمعه نسبت به رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی توجه لازم داشته باشند.

حجت الاسلام شاهبیکی تاکید کرد: نمازگزاران حتما از مهر و سجاده شخصی استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به درخواست‌هایی که وجود داشت و بررسی‌های لازم فردا حجت الاسلام حسن رضا فرح بخش به عنوان امام جمعه زهان در شهرستان زیرکوه معرفی می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.