وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشت: شیوع کرونا نشان داد که تا چه حد بهورزان در مدیریت همه‌گیری توانمندند و با آموزش جامعه‌نگر از شایستگی‌های مورد لزوم برای پیشگیری و کنترل همه‌گیری و ایجاد احساس امنیت‌ خاطر در جامعه برخوردارند.

توانمندی بهورزان در مدیریت همه‌گیری کرونا به منصه ظهور رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت بهداشت، به مناسبت دوازدهم شهریور روز بهورز، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی از آنها خواست تا مراتب قدردانی و تشکر وزیر بهداشت را به یکایک همکاران ارجمند بهورز، مربیان آنها، کارشناس مسوول بهورزی و کارکنان مدیریت شبکه به مناسبت روز بهورز ابلاغ کنند.

در پیام عین اللهی آمده است: نظام شبکه در طول چهار دهه از استقرار خود شاهد تلاش بی وقفه بهورزان و تشریک‌مساعی گسترده میان آنها، مردم و نهادهای روستایی بوده است. چنین الگویی نمادی است بی‌نظیر از یک نظام ارائه خدمت اساسی، کارآمد و مردم‌ محور در گستره‌  پهناور و متنوع از جغرافیای کشور برای تضمین حق سلامت مردم روستا. بی‌تردید توسعه سلامت در روستاهای میهن عزیز بیش از هرچیز مرهون تلاش و مجاهدت بهورزان و تربیت کنندگان آنهاست.

این پیام افزود: نظام آموزش بهورزی که نظامی عمل‌گرا، پویا و مبتنی بر شرح وظایف سازمانی و نیازهای مردم و برنامه‌های سلامت است در دنیا به عنوان یک نظام مهارت‌ آموزی پاسخگو و کارآمد شناخته شده است.  

وزیر بهداشت در این پیام تصریح کرد: رخداد همه‌گیری کووید۱۹ نشان داد که تا چه حد بهورزان در مدیریت همه‌ گیری توانمندند و با آموزش جامعه‌نگر از شایستگی‌های مورد لزوم برای پیشگیری و کنترل همه‌ گیری و ایجاد احساس امنیت‌ خاطر در جامعه برخوردارند.

وی افزود: بی تردید بخش بزرگی از مهار همه‌ گیری با تکیه بر تلاش و هدایت هوشمندانه بهورزان مقدور بوده و خواهد بود و قدرت اعتمادی که از طریق تجربه و دانش خود به نظام سلامت ارزانی می‌ دارند موجب بهبود شرایط خواهد گردید.

عین اللهی در ادامه از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست مراتب قدردانی و تشکر او را به یکایک همکاران ارجمند بهورز، مربیان آن‌ها، کارشناس مسوول بهورزی و کارکنان مدیریت شبکه به مناسبت روز بهورز ابلاغ کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.