مدیر ستاد مرکز هیات رزمندگان اسلام از برگزاری همایش جهانی سه‌ساله‌های حسینی به صورت مجازی و همزمان با ایران در کشورهای عراق، سوریه و لبنان خبر داد.

همایش سه‌ساله‌های حسینی در ۴ کشور برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر مداحی روز شنبه در نشست خبری همایش جهانی سه ساله‌های حسینی گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، جلسه مرکزی این همایش در ۲۱ شهریور مصادف با پنجم ماه صفر سالروز وفات حضرت رقیه از ساعت ۱۶ تا ۱۷ با حضور هزار نفر شامل مادران و دختران ۲ تا پنج سال در حرم امام خمینی برگزار می شود.

وی افزود: همزمان با این برنامه که به صورت مستقیم از شبکه پویا پخش می شود، برنامه هایی در کربلا، بیروت و حرم حضرت رقیه در سوریه برگزار می شود.

۱۰ موکب رسانه‌ای در مسیرهای پیاده‌روی اربعین مستقر می‌شوند

وی از برپایی ۱۰ موکب رسانه ای در مسیرهای راهپیمایی نجف تا کربلا خبر داد و گفت: چهار موکب در کربلا، سه موکب در نجف و سه موکب در مسیر با هماهنگی صدا و سیما مستقر خواهند شد و گزارش ارسال می‌کنند.

مداحی ادامه داد: تعدادی محدود از سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) که دو دز واکسن کرونا را زده و صدا و سیما آنها را تایید کرده، به عراق اعزام می شوند و برنامه های راهپیمایی اربعین از شبکه های افق و قرآن از موکب های رسانه به صورت زنده بعد از نماز عصر و عشا به وقت عراق برنامه خواهند داشت.

اعزام حداکثر ۵۰ هزار نفر به عراق

وی از اعزام حداکثر ۵۰ هزار زائر در اربعین امسال خبر داد و گفت: با توجه به صحبت های امروز آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری مبنی بر اینکه زائران باید دو دز واکسن کرونا را زده باشند و از آنجا که اعزام افراد سنین بالا صحیح به نظر نمی رسد و سنین پایین نیز هنوز واکسن نزده اند، پیش بینی ما این است که حداکثر ۵۰ هزار نفر می توانند به کربلا اعزام شوند

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.