رییس بیمارستان آریا گفت: با وجود شرایط کرونایی و مراجعاتی که به این بیمارستان می‌شود، این مرکز درمانی از وجود دستگاه اکسیژن‌ساز و بخش آی سی یو بی‌بهره است .

بیمارستان آریای مشهد اکسیژن‌ساز و بخش آی‌سی‌یو ندارد

به گزارش قدس آنلاین؛ دکتر محمد قیطاقی افزود: اکنون برای پاسخگویی به نیاز بیماران ناگزیر به استنفاده از کپسول اکسیژن به جای دستگاه اکسیژن‌ساز هستیم و برای راه‌اندازی بخش آی سی یو نیز به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است.

وی در خصوص کمبود دارو و یا تجهیزات در این بیمارستان گفت: زمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قول داد که از سهمیه‌ استان خراسان رضوی ۵۰۰ دستگاه ونتیلاتور به بیمارستان آریا بدهد؛ اما هنوز این اتفاق رخ نداده است که اگر این امر محقق شود می توان با ایجاد بخش آی سی یو در کنار بخش کووید ۱۹، بدون نیاز به اعزام به بیماران بدحال کرونایی به دیگر بیمارستان ها، بیماران بیشتری را پذیرش کرد.

قیطاقی یکی دیگر از مشکلات بیمارستان آریا را موضوع ریزش نیروی آن عنوان کرد و گفت: به دلیل بیلانی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای جذب کارکنان و نیز افزایش حقوق‌ آنان گذاشته، که حدود دو برابر حقوق دانشگاه آزاد اسلامی است، تعداد زیادی از همکاران قراردادی ما و نیز کسانی برای گذراندن طرح با ما همکاری می‌کردند، جذب دانشگاه علوم پزشکی شدند.

وی گفت: در دو سال اخیر حدود ۴۰ نفر از نیروهای استخدام رسمی‌ بیمارستان آریا به دلیل سختی کار و سنوات‌ بازنشسته شده اند و ما برای جبران این خلاء به‌صورت قراردادی و شرکتی نیرو جذب کرده‌ایم.

رییس بیمارستان آریای دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، آغاز فعالیت این مرکز درمانی در بخش پذیرش بیماران کرونایی را از زمان موج چهارم شیوع کووید ۱۹ و با پذیرش ۵۷ نفر دانست و افزود: در موج پنجم با آمادگی که از موج چهارم داشتیم، در تعامل با دانشگاه علوم پزشکی مشهد،  تاکنون حدود ۱۰۰ بیمار کووید-۱۹ را پذیرش کرده‌ایم و اکنون هم حدود ۲۸ بیمار بستری داریم که در حال درمان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.