سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به سه رقمی شدن تعداد کل بستری‌های کرونایی استان، از بستری بودن ۹۸۳ نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۵۸ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و آی. سی. یو بستری هستند.

بستری‌های کرونایی گیلان ۳ رقمی رشد/ روند بیماری نزولی است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر فردین مهرابیان در جمع خبرنگاران، با اشاره به روند مثبت واکسیناسیون در سطح استان گیلان، اظهار کرد: استان گیلان در مجموع ۲۰۷ پایگاه واکسیناسیون شامل ۱۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت و ۹۵ سالن تجمیعی تزریق واکسن دارد.

وی از افزوده شدن ۲۳ پایگاه واکسیناسیون جدید در شهرستان رشت خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۳۳ مرکز واکسیناسیون در شهر رشت، هفت مرکز تزریق واکسن در بخش‌های تابعه و سه سایت خودرویی واکسیناسیون فعال است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه مادران باردار از هفته ۱۲ لغایت ۴۲ روز پس از زایمان باید تزریق واکسن را انجام دهند، گفت: مادران باردار می‌توانند از طریق مراکز خدمات جامع سلامت، خانه بهداشت محل زندگی خود یا سامانه ۴۰۳۰ کلید چهار به صورت شبانه‌روزی درباره واکسیناسیون مشاوره بگیرند.

مهرابیان، از راه‌اندازی سایت «vac.gums.ac.ir» جهت اطلاع‌رسانی واکسیناسیون خبر داد و اضافه کرد: همچنین سامانه نلفنی ۴۴۰۱ تا ساعت ۲۲ فعال بوده و مردم می‌توانند سوالات کرونایی خود را بپرسند.

وی با بیان اینکه طی شبانه‌روز گذشته ۱۵۹ بیمار جدید کرونایی را در استان گیلان بستری کردیم، یادآور شد: از این تعداد ۱۴ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به سه رقمی شدن تعداد کل بستری‌های کرونایی استان، از بستری بودن ۹۸۳ نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۵۸ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و آی. سی. یو بستری هستند و ۱۷۲ بیمار بدحال داریم.

وی با اشاره به روند نزولی بیماری در استان گیلان از مردم خواست بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی شامل فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک در معابر عمومی را رعایت کنند و گفت: پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و عدم عادی‌انگاری بیماری به قطع زنجیره بیماری کمک می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.