مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در مناطق قرمز کلاس‌ها غیرحضوری و در مناطق زرد و نارنجی بسته به آمار دانش‌آموزان در مدارس روستایی و غیردولتی که جمعیتی زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند با رعایت تراکم، کلاس‌ها حضوری تشکیل می‌شود.

کمبود ۲۳۰۰۰ نیروی آموزشی در استان خراسان رضوی؛ بخش زیادی از کلاس‌های استان غیرحضوری برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده در حاشیه شورای آموزش و پرورش شهرستان بجستان  اظهار داشت: همکاران ما در دوران کرونا زحمات زیادی متحمل شدند و با وجود تعطیلی کلاس‌های حضوری و شرایط بسیار سخت حاکم بر جامعه راه آموزش مجازی را پیش گرفته و از طریق فضای مجازی و سامانه شاد  آموزش مجازی را به خانه‌های دانش‌آموزان بردند و برای دانش‌آموزان حداقل‌های آموزش را فراهم کردند.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است آموزش غیرحضوری هیچگاه جای معلم و شاگرد را در کلاس نخواهد گرفت و ما هم دوست داریم تا شرایط به حالت عادی بازگشته و کلاس‌های عادی درس به صورت حضوری برگزار شود و فضای مدارس با حضور دانش‌آموزان و معلمان شاد و با طراوت باشد.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: آموزش و پرورش رکن و توسعه است و اگر قرار باشد در کشور توسعه رخ بدهد باید از آموزش و پرورش صورت بگیرد چرا که دانش‌آموزان،  آینده سازان کشور هستند.

خدابنده تصریح کرد: اگر ما به دنبال جامعه آرمانی و به دور از خشونت، جرم و جنایت هستیم باید توجه ویژه‌ای به آموزش داشته باشیم حتی یک دانش‌آموز هم از تحصیل جا نماند و فضا را برای آموزش فراهم کنیم.

وی افزود:  امسال با توجه به شرایط کرونایی ممکن است همه کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار نشود و بخش زیادی غیرحضوری خواهد بود.  

۱۰۳۰ کلاس درس به استان خراسان رضوی اضافه شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حوزه فضا و تجهیزات اقدامات خوبی در استان داشته‌ایم و با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان، شهرداری‌ها و پایگاه‌های بسیج، همکاران فرهنگی در راستای بهسازی و زیباسازی و توسعه مدارس گام‌های موثری برداشته‌ایم.  

خدابنده بیان کرد: به همت اداره نوسازی و تجهیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه‌ساز  برای شروع سال تحصیلی ۱۰۳۰ کلاس در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد در حالی که در کل کشور این رقم ۱۰ هزار کلاس است.

وی ادامه داد: در استان خراسان ۱۶ میلیارد تومان فقط برای تجهیز هنرستان‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصیص یافته است که در مرحله  دوم نیز این رقم بالاتر بوده و منتظر تخصیص مبالغ مرحله دوم هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: ۴۳ درصد دانش آموزان خراسان رضوی در مدارس فنی و حرفه‌ای، کار و دانش در حال تحصیل هستند و در سال جاری ۳۵۰۰ سهمیه استخدام از طریق ماده ۲۸ به استان خراسان رضوی اختصاص یافته است و موضوع کمبود نیرو کشوری است به طوری که که در کل کشور ۱۹۷ هزار کمبود نیروی آموزشی داریم و طبق برآورد نیز استان خراسان با کمبود  ۲۳۰۰۰ معلم روبه رو است.  

وی افزود: در زمینه واکسیناسیون فرهنگیان در خراسان رضوی ۱۶ پایگاه تخصصی داشته‌ایم که ۹۰ درصد فرهنگیان خراسان دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و درصورت تامین واکسن مورد تایید وزارت بهداشت، دانش‌آموزان واکسینه خواهند شد و بعد از دو هفته از تزریق دُز دوم  واکسن ایمنی ایجاد خواهد شد و همه کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

خدابنده گفت: در مناطق  قرمز کلاس‌ها غیرحضوری و مجازی  و در مناطق زرد و نارنجی بسته به آمار دانش‌آموزان در مدارس روستایی و غیردولتی که جمعیتی زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارند با رعایت تراکم در کلاس‌ها و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها حضوری تشکیل خواهد شد و در مناطق سفید کلاس‌ها حضوری خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.