مدیر گروه آموزش سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: آن دسته از افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، می‌توانند پس از مراجعه به سایت vcr.salamat.gov.ir اطلاعات شخصی را ثبت و کارت را دریافت کنند.

زائران اربعینی، چگونه واکسیناسیون خود را ثبت کنند؟

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی سلطانی، مدیر گروه آموزش سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، عنوان کرد: با توجه به اینکه شرط ورود به بسیاری از کشورها تزریق واکسن و داشتن کارت واکسیناسیون است؛ افرادی که قصد سفر به سایر کشورها از جمله عتبات عالیات را دارند می‌توانند نسبت به دریافت کارت دیجیتالی واکسن اقدام کنند.
وی بیان کرد: کسانی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، می‌توانند پس از مراجعه به سایت vcr.salamat.gov.ir اطلاعات شخصی را ثبت و کارت را دریافت کنند.  
وی افزود: پس از تکمیل فرایند ثبت‌نام، برای متقاضیان پیامکی حاوی یک لینک ارسال می‌شود که اگر روی این لینک کلیک شود، کارت واکسن دیجیتال برای فرد متقاضی نمایش داده می‌شود.
وی ادامه داد: این کارت حاوی «QR code» است، که در مرز های ورودی با اسکن این کد توسط گوشی موبایل کارت واکسن بررسی می‌شود.

مدیر گروه آموزش سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: برخی سوالات در خصوص نوع واکسن تزریقی و تاییدیه کشور مقصد وجود دارد ولی در خصوص کشور عراق همه واکسن های موجود در سیستم جهانی از جمله سینوفارم و برکت و... مورد تایید این کشور است و مشکل خاصی برای ورود به این کشور وجود ندارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.