مسئول واحد مراسم و محافل حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گفت: ویژه برنامه‌های عزاداری حرم مطهر به مناسبت رحلت پیامبر اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و امام رضا علیه‌السلام در آخرین هفته از ماه صفر با سخنرانی اساتید حوزه و روضه‌خوانی مداحان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم عزاداری هفته آخر ماه صفر در حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حسن فرقانی در گفت‌وگویی خبری با اشاره به مراسم و محافل حرم مطهر از شنبه دهم مهرماه تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰ مصادف با ۲۵ صفر تا یکم ربیع‌الاول اظهار کرد: این مراسم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: شنبه دهم مهرماه قبل از نماز ظهر حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی واشیان برای زائران سخنرانی و بعد از نماز عصر نیز محمد عباسیان به مداحی خواهد شد، در این روز قبل از نماز مغرب مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی و مداحی حمید محمدی و بعد از نماز عشا نیز مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لقمانی و مداحی مسعود زمانی برگزار می‌شود.

مسئول واحد مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه مراسم قبل از نماز ظهر روز یکشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق مفیدی‌فر و مراسم بعد از نماز عصر با مداحی مهدی حیدرزاده برگزار می‌شود، عنوان کرد: قبل از نماز مغرب این روز حجت‌الاسلام والمسلمین حسین وحیدپور برای زائران سخنرانی و سیدمحمد عباسپور مطلق مداحی خواهد کرد، مراسم عزاداری یکشنبه شب نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رضا محمدی و مداحی سید جواد میرجعفری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه هفته جاری نیز قبل از نماز ظهر مراسمی با مداحی جواد رضایی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی غضنفری برگزار می‌شود و بعد از نماز نیز حسن اسدالهی برای زائران حرم مداحی خواهد کرد. قبل از نماز مغرب این روز نیز مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میردامادیان و مداحی سید محمد عباسپور مطلق و بعد از نماز عشا نیز مراسمی به مناسبت شب رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن علیه‌السلام با سخنرانی ‌آیت‌الله شب‌زنده‌دار و مداحی سید محسن بنی فاطمی برگزار می‌شود.

فرقانی با اشاره به اینکه قبل از نماز ظهر و عصر روز سه شنبه هم‌زمان با ۲۸ صفر مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد و مداحی محمودرشیدی و احمد خلف‌زاده در حرم مطهر برگزار می‌شود، گفت: بعد از نماز عصر نیز زیارت حضرت رسول(ص) و روضه‌خوانی توسط سید علی حسینی‌نژاد خوانده می‌شود. دیگر ویژه برنامه عزاداری ۲۸ صفر، عصر روز سه شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مداحی میثم طاهری و ویژه برنامه شام ۲۸ صفر با سخنرانی آیت‌الله شب‌زنده دار و مداحی محمدجواد احمدی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه نیز مراسم قبل از نماز ظهر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین عباسی تربتی و مداحی علی چمنی برگزار می‌شود و بعد از نماز عصر سید حسن گل‌ختمی برای زائران حرم روضه‌خوانی خواهد کرد. عصر روز چهارشنبه نیز مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مداحی علی پاکزمان و بعد از نماز مغرب نیز مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام والسملمین بندانی نیشابوری و مداحی سید محسن بنی‌فاطمی برگزار می‌شود.

فرقانی اضافه کرد: به مناسبت سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام در پنج‌شنبه هفته جاری مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الامین کلباسی اشتری و مداحی محمد رمضانی و محمدرضا شمس‌ آبادی برگزار می‌شود و بعد از نماز عصر نیز سید علی حسینی‌نژاد، زیارت امام رضا علیه‌السلام را با همراهی زائران قرائت خواهد کرد و عصر روز پنج‌شنبه علاوه بر برگزاری محفل انس با قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی برای زائران سخنرانی خواهد کرد و مراسم عزاداری پنج‌شنبه شب نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید میرباقری و قرائت دعای کمیل توسط حسین حقی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعه ۱۶ مهرماه حجت‌الاسلام والمسلمین گرجیان عربی قبل از نماز ظهر سخنرانی و رضا ابراهیم‌پور بعد از نماز عصر برای زائران مداحی خواهد کرد، گفت: عصر روز جمعه نیز زیارت آل یاسین با نوای سید مهدی کاظمی قرائت و ویژه برنامه زمزم مهدویت با اجرای حسن حیدری و حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد دنبال می‌شود و بعد از نماز عشا نیز برنامه زمزم خانواده با اجرای علی امیدواریان و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ولدی دنبال خواهد شد.

فرقانی ادامه داد: مراسم قرائت دعای ندبه این هفته با سخنرانی حبیب‌الله فرحزاد و مداحی رضا عاصی ساعت ۶ صبح روز جمعه با پخش زنده از شبکه دو دنبال و زیارت جامعه کبیره نیز پنج‌شنبه شب توسط حجت‌الاسلام شهیدی قرائت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۱۲۲ و شماره تلفن ۰۲۵۳۷۱۷۵۳۰۵ برای دریافت اطلاعات بیشتر درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: کد دستوری #۲۵۱*۷۴۱*  و نشانی اینترنتی nazr.amfm.ir به پرداخت هدایا و نذورات اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.