مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج مثبت آزمایش پی سی آر و تست سریع (رپید) بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی در چند روز اخیر تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

آزمایش‌های مثبت کرونایی خراسان رضوی تا ۴۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدحسن درخشان افزود: بدین ترتیب میانگین تست‌های پی سی آر مثبت بیماران سرپایی از ۶۰ به ۲۰ درصد کاهش یافته و در بخش تست سریع کرونا هم از ۴۰ درصد مثبت به ۱۰ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: اکنون با رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم، موج پنجم بحران کرونا فروکش کرده و به کنترل درآمده اما این به معنای پایان بحران نیست و نباید وضعیت را عادی انگاشت و هرگونه سهل انگاری و وادادگی می تواند ما را گرفتار موج ششم بحران کرونا کند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اینک روزانه دو هزار و ۵۰۰  بیمار سرپایی به مراکز منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می کنند و اگرچه این عدد به یک سوم آمار روزهای اوج موج پنجم رسیده است اما هنوز با عدد هزار نفری قبل از موج پنجم فاصله زیادی داریم.
وی از همه شهروندان خواست ضمن توجه به انجام واکسیناسیون به موقع، رعایت پروتکلهای بهداشتی را برای پیشگیری از ورود به موج ششم کرونا جدی بگیرند.

۴۲ مرکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای افراد با علائم مشکوک در بخش سرپایی دایر هستند.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۶۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۲۰ هزار و ۸۸۰ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است.  همچنین پنج میلیون ۷۵ هزار و ۴۸۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

۱۶ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۷۶ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۵۸ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

همچنین تاکنون ۴۰ میلیون و ۶۳ هزار و ۵۷۰ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۵۵۴ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند.  بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۵۶ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۱۲۴ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۳۵ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۸۱۱ هزار و ۶۳۷  نفر را گرفته است.  ۲۱۲ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۸۴۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۴۴ میلیون ۴۹۰ هزار ۸۹۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۷۱۹ هزار و ۶۷۴ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.