شهردار مشهد گفت: پروژه‌ها و تمام اقدامات مدیریت اعم از فرهنگی، معماری، ترافیک، شهرسازی و کالبدی در این شهر باید پیوست بین‌المللی داشته باشد.

پروژه‌های مشهد باید پیوست بین‌المللی داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، سید عبدالله ارجائی امروز  در نشست با نخبگان و متخصصان شهری افزود: برای تعریف پروژه‌ها باید افق های ۲۰ تا ۵۰ ساله در نظر گرفته شود سپس راهکار برای حرکت مدیریت در این شهر ارائه گردد.

وی ادامه داد: در عناصر طراحی توسعه شهری همواره جمعیت پذیری، سرانه خدماتی و تراکم مطرح می شود اما باید عنصر خواست مردم نیز در نظر گرفته شود.

شهردار مشهد گفت: گاهی دستورالعمل‌هایی می دهیم که با منافع به‌حق مردم در تضاد است در حالی که مردم صاحب شهر هستند لذا گزینه "خواست مشروع مردم" باید در شهرسازی نهادینه شود.

وی هدف از برگزاری جلسات با نخبگان و متخصصان را شکل‌گیری دیدار و گفتگو بین مدیریت شهری و متخصصان حوزه های مختلف و فرهنگسازی در خصوص استفاده از توان اندیشکده ها ذکر کرد و افزود: این جلسات باید به صورت منظم و در بالاترین سطح با ترکیب نخبگان استانی، ملی و فراملی تشکیل شود تا شاهد خروجی علمی، عملیاتی و خلاقانه باشیم، به دولت نیز پیشنهاد می کنیم در این جلسات حضور داشته باشد.

ارجائی ادامه داد: وقتی اتاق فکر بیرونی برای رفع مشکلات تلاش می کند، انتظار داریم چهار ویژگی در آن رعایت شودکه اولین مورد آن گفتمان علمی برای کاهش هزینه فعالیت‌ها است.

وی گفت: تعریف پروژه در اتاق‌های بسته،  غیرتخصصی از آفت های مدیریت شهری و ‌ورود به حوزه حق الناس است، حق نداریم بدون کارشناسی اقدام به تعریف پروژه کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.