معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که اکنون سینوفارم، معتبرترین و در دسترس‌ترین واکسن برای زنان باردار است و هیچ یک از افراد خصوصا افراد پرخطر، نباید واکسیناسیون علیه کروناویروس را به تاخیر بیندازند.

سینوفارم معتبرترین واکسن برای زنان باردار است/زدن واکسن را به تاخیر نیندازیم

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرسول همتی امروز در ارائه آخرین گزارش آماری از وضعیت شیوع کروناویروس و واکسیناسیون علیه این بیماری گفت: با توجه به مطرح شدن موضوع واکسیناسیون مادران باردار در کمیته علمی ستاد کشوری مدیریت کرونا،  در دسترس ترین و معتبرترین واکسن موجود برای خانم های باردار، واکسن سینوفارم است.

او ادامه داد: در حال حاضر قرار نیست واکسن دیگری جایگزین این واکسن شده یا در کنار این واکسن برای مادران باردار در نظر گرفته شود، بنابراین با توجه به اینکه اگر مادران بادار برای تزریق واکسن کرونا اقدام نکنند و مبتلا به بیماری کووید۱۹ شوند، ممکن است با عواقب جبران ناپذیری مواجه شوند، هر چه زودتر برای دریافت واکسن به پایگاه های واکسیناسیون تعیین شده مراجعه کنند تا مشکلی برای مادران باردار و جنین آنها ایجاد نشود.

همتی با بیان اینکه در حال حاضر گروه های سنی بالای دوازده سال بر علیه کروناویروس واکسینه می شوند، گفت: روز گذشته در فارس ۵۱ هزار و ۹۷۹ دوز واکسن به شهروندان تزریق شده و مجموع واکسن تزریق شده به ۳ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۶۴۶ دوز، رسیده است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع واکسن‌های تزریق شده در فارس، دو میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۸۵ دوز اول و ۹۶۱ هزار و ۱۶۱ دوز دوم واکسن کرونا، به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است.

همتی با اشاره به این که واکسن کرونا به اندازه کافی در استان وجود دارد، از مردم خواست هرچه سریعتر برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون تعیین شده مراجعه کنند تا بتوانیم به هدف ایمنی جمعی در استان برسیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین بیان کرد: با وجود اینکه در حال گذر از موج پنجم بیماری کووید۱۹ هستیم، اما کماکان باید به رعایت شیوه نامه های بهداشتی پایبند باشیم؛ اگر ماسک ها برداشته شود و حساسیت ها کم شود ممکن است با موج جدیدی از بیماری روبرو شویم، امیدواریم با همکاری همگانی بتوانیم شاهد وضعیت بهتری در استان باشیم.

همتی همچنین گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۱۲۲ تست کرونا شامل یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۸۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و ۴۰۶ هزار و ۱۵۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او با بیان اینکه در قالب طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۹۰ هزار و ۵۳۳ مورد تست سریع انجام و ۴۲ هزار و ۷۱۷ بیمار مثبت شناسایی شده است، گفت: از ابتدا تاکنون، ۴۴۸ هزار و ۸۶۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی با یادآوری اینکه ۴۳۵ هزار و ۷۸ بیمار مبتلا به کرونا از ابتدا تاکنون در فارس بهبود یافته‌اند، از جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون خبر داد و گفت: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۶ هزار و ۶۸۶ نفر شده است.

معاون علوم پزشکی شیراز در ادامه و با بیان اینکه ۲۶۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۹۴۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۲۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی خاطرنشان کرد که در شبانه روز گذشته هزار و ۷۲۱ بیمار نیز به صورت سرپایی در مراکز منتخب شانزده ساعته استان تحت درمان قرار گرفته اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.