یک مقام مسئول گفت: در برای رونق صنعت بسته بندی و واردات تکنولوژی نیاز به تسهیلات بانکی داریم و باید با دریافت تسهیلات رقابتی بتوانیم تکنولوژی‌های جدید را در صنعت چاپ و بسته‌بندی وارد کنیم.

صنعت بسته بندی تشنه بروزرسانی تجهیزات و ماشین آلات

به‌گزارش قدس آنلاین، عابدین رئیس هیئت‌ مدیره اتحادیه صادرکنندگان چاپ و بسته‌بندی با بیان این‌که بزرگ‌ترین مشکلاتی که ما در حال حاضر برای صنعت چاپ و بسته‌بندی داریم، موانع کسب‌وکار در محیط کار است، گفت: با رفع موانع و واگذاری مجوزهای چاپ و بسته‌بندی به تشکل‌ها  شاهد رونق و توسعه در این صنعت خواهیم بود.

او  در ادامه افزود: موانع بسیار زیادی در امور فعالیت چاپخانه‌ها و صنایع وابسته وجود دارد که اگر بتوانیم این موانع را برطرف کنیم سهم ما در GDP این صنعت بسیار افزایش خواهد یافت.

عابدین با بیان این‌که اصلی‌ترین و اولین مشکل در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی عدم پرداخت تسهیلات بانکی توسط بانک‌هاست، گفت: ما برای رونق این صنعت و واردات تکنولوژی نیاز به تسهیلات بانکی داریم و باید با دریافت تسهیلات رقابتی بتوانیم تکنولوژی‌های جدید را در صنعت چاپ و بسته‌بندی وارد کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان چاپ و بسته‌بندی با بیان این‌که کاهش مجوزها و رفع قوانین و مقررات جدید مانع رونق این صنعت شده‌ است افزود: ما نیازمند آن هستیم که بتوانیم مقرراتی در این بخش به تشکل‌های این صنعت واگذار کنیم چراکه این تشکل‌ها خود آشنا به تمامی قوانین و مقررات در این حوزه هستند.

عابدین اظهار کرد :اگر مقررات و صدور مجوزها و ایجاد چاپخانه‌ها که در حال حاضر در اختیار وزارت ارشاد است به تشکل‌های مربوطه واگذار شود، ما شاهد رفع بسیاری از مشکلات در این حوزه خواهیم بود بنابراین امیدوارم قوانین و مقررات در این بخش توسط ارگان‌های مربوطه اجرا و پیگیری شود.

او با بیان اینکه تشکل‌های مربوطه در جریان هستند که ما در این صنعت نیازمند چه قوانین و چه تعداد چاپخانه هستیم اظهار کرد: در حال حاضر وزارت ارشاد توجه چندانی به صنعت چاپ و بسته‌بندی در این حوزه ندارد و بسیاری از مقررات در این بخش مانع رونق این صنعت شده‌ است.

عابدین بیان کرد: بسیاری تشکل در کف بازار صنعت چاپ هستند و بیشتر آگاه هستند که تمرکز و سرمایه‌گذاری باید در چه بخشی صورت گیرد.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان چاپ و بسته‌بندی با بیان این‌که ما یک جمعیت ۶۰۰ تا ۷۰۰میلیون نفر در مرزهای اطراف ایران داریم افزود: ما در صنعت چاپ و بسته‌بندی به‌هیچ‌عنوان قابل رقابت با کشورهای ترکیه و عربستان نیستیم چرا که ما موفقیت‌های بسیار چشمگیری در سال‌های تحریم داشته ایم  به‌طوری‌که ایران به‌عنوان یک قطب صنعتی در این حوزه محسوب می شد  و ما در بخش خدمات صادراتی در این حوزه توانستیم افتخارات بسیاری کسب کنیم.

عابدین بیان کرد: درصورتی‌که بتوانیم جمعیت ۶۰۰ تا ۷۰۰میلیون‌نفری را در مرزهای کشور پاسخ دهیم می‌توانیم در این صنعت دستاورد چشمگیری را کسب کنیم.

او تصریح کرد: متاسفانه ما در چند سال اخیر که در نمایشگاه حوزه‌های منطقه حضور داشته‌ایم بسیاری از کشورها تصور می‌کردند که ما حتی ابزار و لوازم برای چاپ و یا بسته‌بندی را نداریم و ما را به عنوان صادرکننده نفت و خشکبار می شناختند درحالی‌که ما در دوران تحریم به‌عنوان یک قطب صنعتی در این حوزه توانستیم اقدامات بسیار چشمگیری را انجام دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.